Primarii comunelor Brusturi și Spinuși, comune din județul Bihor, sunt cercetați într-un dosar instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Bihor.
Acuzația este de obţinere ilegală de fonduri, cu consecinţe deosebit de grave, în cauză fiind efectuate totodată cercetări și față de alte persoane. Oficial, unul dintre acestea – M. G. – este reprezentantul legal al unei societăţi comerciale, cercetat pentru complicitate la obţinere ilegală de fonduri cu consecinţe deosebit de grave.
Faptele imputate celor doi primari au legătură cu anumite lucrări de investiții din comunele pe care le conduc, ambii fiind acuzați că au înșelat Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice pentru a primi pe nedrept fonduri.
Concret, primarul comunei Brusturi este cercetat în legătură cu realizarea/ executarea lucrării „Proiect de alimentare cu apă în comuna Brusturi”, ocazie cu care „a utilizat documente false în faţa finanţatorului, în sensul că a transmis la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice o autorizație de construcţie contrafăcută, ce i-a fost pusă la dispoziţie de către inculpatul M.G., pentru a obține pe nedrept fonduri guvernamentale, iar în baza acelei autorizaţii de construcţie false, Ministerul a decontat către UAT Brusturi în cursul anului 2019, în trei tranşe, suma totală de 4.383.983 lei, care ulterior a fost virată în contul executantului lucrării”.
Fapta ar fi fost comisă pe 17 aprilie 2019, aceeași dată la care procurorii spun că și primarul comunei Spinuş „a utilizat documente false în faţa finanţatorului, în sensul că a transmis la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice o autorizație de construcţie contrafăcută, ce i-a fost pusă la dispoziţie de către inculpatul M.G., pentru a obține pe nedrept fonduri guvernamentale” pentru investiția „Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere in comuna Spinus, Judeţul Bihor”. În baza acelei autorizaţii de construcţie false, Ministerul a decontat către UAT Spinuş în cursul anului 2019, în două tranşe, suma totală de 3.104.479 lei, care ulterior a fost virată în contul executantului lucrării.