Germania, țara cu cea mai puternică economie din Europa, a luat decizia de a reduce semnificativ subvențiile acordate celor care doresc să-și cumpere o mașină electrică nouă, începând din 2023. Astfel, din valoarea de 6.000 de euro, cât este acum, va ajunge la 4.000 de euro anul viitor.
De asemenea, până în 2025 va ajunge la jumătate, iar subvențiile pentru mașinile PHEV vor fi eliminate complet până la sfârșitul acestui an, scrie automarket.ro.
Măsura vine în contextul în care Germania nu este de acord cu planurile Comisiei Europene privind interzicerea mașinilor noi cu motarea cu combustie internă din 2035.
Industria auto din Germania aduce zeci de miliarde de euro economiei
O posibilă alternativă la reducerea poluării și construirea, în continuare, a mașinilor cu combustie, este dezvoltarea combustibililor sintetici de tipul e-FUEL, ce ar înlocui combustibilii clasici.
Aceștia vor fi produși în rafinării specializate, iar toate mașinile care astăzi rulează cu benzină, motorină sau GPL vor putea folosi combustibilii sintetici, fără a emite dioxid de carbon în atmosferă.
Pentru început, problema va fi prețul de achiziție mai mare decât al combustibililor clasici, dar cu timpul, acesta va scădea deoarece nu va avea aceleași costuri de transport cum sunt acum pentru combustibilii fosili.
De asemenea, un alt avantaj al benzinei sintetice (e-Fuel) este că stațiile de unde se va alimenta nu trebuie să-și refacă întreaga infrastructură, asemenea cum fac cei cu stații electrice sau care vând hidrogen lichid. Cu toate acestea, specialiștii din domeniu susțin că procesul de implementare a combustibilului sintetic va dura, iar Uniunea Europeană trebuie să se pronunțe cu privire la tranziția verde.
Reprezentanții companiei Chemieanlagenbau Chemnitz au declarat, potrivit autolatest.ro, că benzina sintetică poate să fie produsă extrem de ușor, rafinăriile putând produce și motorină sintetică și GPL sintetic fără ca emisiile de noxe să mai conteze.