Restructurarea CFR scoate la iveală
contracte păguboase încheiate cu „băieţii deştepţi”, îmbogăţiţi pe banii
statului. Numai de la compania Remarul, CFR a cumpărat automotoare
vechi în valoare de 346 de milioane de lei, pe care le-a declarat „fier
vechi” – se arată într-un raport al Societăţii de cale ferată, citat de
Obiectiv.info si preluat de Antena 3.ro.
Cum era de aşteptat, multe
dintre automotoarele cumpărate s-au stricat, iar Remarul nici nu le-a
reparat, nici nu vrea să plătească reparaţiile făcute pe banii CFR
Călători.
În timp ce CFR a rămas cu găuri de sute de milioane de lei,
băieţii deştepţi de la Remarul au băgat în buzunar aproape 900.000 de
lei din banii statului.
Potrivit Obiectiv.info, în spatele societăţii Remarul ar sta Vasile Blaga.
În
perioada 2002-2005, CFR a cumpărat 35 de locomotive de la Remarul, în
valoare de 29,3 milioane de lei şi 200.000 de dolari. Acestea au stat
imobilizate peste 1.200 de zile.
Din contractele de reparaţii pentru
echipamente, încheiate între CFR Călători şi Remarul între 2008 şi
2010, rezultă că există trei facturi, în valoare totală de 3,6 milioane
de lei, emise de CFR şi refuzate la plată de Remarul – se arată într-un
document emis de Serviciul Locomotive din cadrul CFR Călători SA, citat
de obiectiv.info. În cele din urmă, CFR a depus actele necesare ca să
înceapă procedura de executare silită a Remar.
Contractele au
continuat să curgă. Tot în defavoarea CFR Călători. Între anii
2006-2010, CFR Călători a cumpărat de la Remarul 34 de rame electrice pe
care a dat alte 104,1 milioane de lei.
Cu toate acestea, în 2011,
compania de stat a achiziţionat, tot de Remarul, alte 11 locomotive în
valoare de 81,1 milioane de lei. Acestea au stat pe butuci peste 200 de
zile.
O explicaţie pentru contractele păguboase pentru statul român
ar fi aceea că în spatele Remarul 16 februarie ar sta -potrivit
ofiectiv.info- Vasile Blaga. Fiica liderului PDL, Agathe Cristina
Rudeanu, a fost, din 2005, consilier la Remarul, iar soţul ei, Ionuţ
Rudeanu, a lucrat pentru Remarul printr-o altă firmă.
Din 2006 până în 2010, Remarul a câştigat licitaţii organizate de CFR de 885 de milioane de lei.
Judecătoria
Cluj a dispus, la începutului lui 2013, achitarea inculpaţilor din
dosarul Noapteş, trimis în judecată în urmă cu 5 ani de procurorii DNA,
ca un dosar de mare corupţie. Instanţa de jdecată a respins pretenţiile
financiare ale Ministerului Transporturilor şi a ridicat sechestrul
instituit de anchetatori.
Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe
managerul general al CFR Calatori, Alexandru Noaptes, pentru abuz în
serviciu contra intereselor publice, cu consecinţe deosebit de grave. În
dosarul nr. 21/P/2007, intocmit de DNA Cluj, alături de Noapteş
învinuiţi, pentru aceeasi faptă, alţi doi directori din cadrul
Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Călători (SNTFC), Vanghele
Nacu (director adjunct al Departamentului economic) şi Catalin Iosub
(director al Departamentului tracţiune).
Alături de cei trei, au fost
trimise în judecată alte şase persoane, angajaţi sau acţionari ai
firmelor SC Remarul 16 Februarie SA Cluj şi SC Activ Invest SRL Cluj.
Mureşan Vasile, Florişca Simona Elena şi Iancu Floare (Remarul 16
Februarie) si Sabo Emil, Urs Claudia şi Călin Mitica (Activ Invest), au
fost acuzaţi pentru complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu.
Acuzaţia
a fost achiziţia, de către compania CFR Călători, a unui număr de sase
automotoare cu remorca second-hand germane, la un pret majorat
nejustificat cu 2,8 milioane de lei.