Uneori, livrările sunt întârziate. Adesea, cauza întârzierii este evidentă în exterior: condițiile meteo blochează o rută de transport sau o grevă oprește toate transporturile din porturi. Totuși, la fel de des, motivul întârzierii pare complet de neînțeles; în ciuda condițiilor bune de trafic, vreme și comerț, marfa pur și simplu nu ajunge la locul stabilit, la momentul potrivit.
Confruntarea cu evenimentele din lanțul de aprovizionare
Companiile au mai multe șanse să se confrunte cu probleme externe ce cauzează întârzieri atunci când se bazează prea mult pe rute de transport statice fără a le adapta la condițiile reale, din teren. Acest lucru nu înseamnă că astfel de evenimente sunt previzibile și de evitat, dar un manager de logistică care creează în mod proactiv rute de transport dinamice pe baza circumstanțelor unice ale fiecărei expedieri este mult mai probabil să evite întârzierile rezultate din evenimentele lanțului de aprovizionare.
În practică, crearea rutelor de transport este un proces digital. Un program planificator, care folosește analize predictive avansate poate prevedea potențiale pericole într-un mod care ar fi fost imposibil de realizat manual. În acest fel, puteți anticipa o posibilă întrerupere pe baza datelor în timp real și apoi puteți crea automat CMR pdf cu posibile scenarii de rutare pentru a găsi unul care este optimizat în funcție de cost, risc sau orice alt factor.
Cum influențează datele lanțului de aprovizionare timpii de întârziere în logistică
Uneori, deși nu există niciun eveniment negativ în lanțul de aprovizionare care să explice întârzierea, transportul nu reușește să ajungă la destinație la ora stabilită. Acest lucru este și mai frustrant, în special pentru că deseori sugerează o problemă operațională mai mare, care poate fi evitată. Poate că v-ați grupat transporturile pe baza informațiilor de CMR pdf de luna trecută, iar paleții pe care vă așteptați să-i găsiți într-un singur depozit se aflau de fapt într-un alt depozit din oraș, ceea ce a dus la o întârziere imediată.
Planul era solid în teorie și ar fi mers fără probleme dacă datele pe care vă bazați ar fi fost exacte. Din fericire, acesta este un alt domeniu în care tehnologia poate face o mare diferență. Într-un mediu care nu este foarte digitalizat, este ușor de imaginat cum se pot întâmpla acest tip de întârzieri.
Forțele pieței în fluxul valoric
Desigur, chiar și într-un mediu în care planificatorii operează cu vizibilitate maximă a lanțului de aprovizionare și suficientă agilitate pentru a evita rutele de transport riscante, planurile de transport pot merge prost. Adesea, acesta va fi rezultatul forțelor pieței, de exemplu, creșteri neașteptate ale cererii la fiecare capăt al fluxului. Dacă, spre exemplu, în februarie se dublează numărul de comenzi pe care le-ați avut în ianuarie, s-ar putea să vă treziți într-o încercare cu puține șanse de a rezerva mai multe camioane pentru a onora acele comenzi primite. În aceste cazuri, unele întârzieri pot fi inevitabile.