După modelul administrației locale din Constanța, Metrorex a lansat o campanie de încurajare a colectării deșeurilor, dar mai ales de alegere a călătoriei cu mijloace nepoluante. Concret, fiecare bucureștean poate primi un bilet pentru metrou în schimbul a cinci PET-uri, sticle sau doze de aluminiu.
„Metrorex, în parteneriat cu Eco Synergy şi Rematholding, lansează PET=BILET, campania premieră ce are ca scop atât încurajarea colectării şi reciclării deşeurilor, cât şi creşterea interesului cetăţenilor pentru călătoria cu metroul – transport ecologic, nepoluant. Metrorex încurajează programele ce au ca scop protecţia mediului, aliniindu-se astfel politicilor naţionale şi internaţionale ecologiste. Prin această campanie se doreşte sensibilizarea opiniei publice şi creşterea gradului de conştientizare cu privire la importanţa protejării mediului înconjurător”, se arată în comunicatul companiei de transport.
„Schimbă PET-ul cu biletul”. La Constanța, un mod inedit de colectare a deșeurilor
De unde se pot „cumpăra” biletele
Cei care doresc să ia parte la acest program sunt asteptați în perioada 2 – 20 august în stațiile de metrou Dimitrie Leonida și Pipera (intrarea principală) la standul partenerilor din acest program. Călătorii vor oferi 5 deseuri (PET-uri, sticle sau doze de aluminiu), iar în schimb vor primi o cartelă de metrou cu o călătorie.
„Astfel de campanii sunt necesare pentru schimbarea comportamentului cetățenilor cu privire la păstrarea mediului înconjurător curat și nepoluat, dar și pentru promovarea beneficiilor utilizării transportului subteran ca mijloc de transport ecologic. Astfel că, prin aceste tipuri de acțiuni, societatea noastră dorește să se implice activ în formarea unor comportamente responsabile din punct de vedere ecologic”, a declarat Ştefan Paraschiv, directorul general al Metrorex.
Metrorex: noile carduri contactless vor putea fi încărcate săptămânal, lunar sau anual