Societatea de Transport București (STB) a anunțat extinderea plății cu cardul a călătoriei la toate mijloacele de transport, pe care o consideră „cea mai simplă și rapidă” modalitate de achitare a călătoriei. Potrivit reprezentanților STB, până acum, această facilitate era disponibilă doar în autobuzele noi Otokar și Mercedes Hibrid, se arată într-un comunicat al STB, publicat pe pagina oficială de Facebook.
Astfel, STB a demarat la finalul anului trecut procedura de achiziție a acestui serviciu, care să vină în sprijinul tuturor cetățenilor să își achite rapid și ușor călătoria, chiar dacă nu dețin un card de transport, indiferent de tipul de vehicul utilizat – tramvai, troleibuz sau autobuz de generație veche. Mai mult, măsura vine și în sprijinul persoanelor care se află doar în trecere prin Capitală.
„Utilizatorii noștri așteaptă simplificarea procesului de plată și integrarea tehnologiei în rutina lor zilnică. Ei pot folosi cu ușurință dispozitive ca telefonul mobil sau smartwatch-urile asociale unui card bancar pentru a achita călătoria direct la validatorul din vehicul, fără grija unui card de transport sau deplasarea la un centru de vânzare”, a declarat Adrian Criț, directorul STB.
De asemenea, mai afirmă reprezentanții STB, un alt avantaj al acestei soluții de digitalizare a serviciilor de plată este acela că validatoarele permit atât plata cu cardul bancar, cât și plata cu cardul de transport.
„Termenul de implementare a serviciului de plată cu cardul bancar direct în vehicule este de 180 zile, condiționat și de situația pandemică la nivel internațional ce a afectat piața de componente electronice și implicit numărul mare de echipamente necesare pentru tot parcul STB SA”, se mai arată în comunicatul companiei de transport în comun.
În acest moment, călătorii au următoarele modalități de plată: centrele de vânzare, automatele vânzare, cardul bancar contactless (pe cele două tipuri de autobuze noi), aplicația 24Pay, on-line și sms.
STB vrea bilete „cu timp” pe mijloacele de transport din Capitală