O serie de proceduri tehnice sunt necesare pentru ca viitorul Aeroport Ghimbav să fie funcțional. Pe lângă amenajările de infrastructură sunt necesare și o serie de analize pentru stabilirea procedurilor de zbor.

După cum au precizat reprezentanții Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA și ai Consiliului Județean Brașov, asigurarea serviciilor de navigație aeriană pentru Aeroportul Internațional Brașov presupune și  implementarea unor soluții tehnologice de vârf pentru managementul traficului aerian.

Pentru asigurarea serviciilor de navigație aeriană la aeroportul Internațional Brașov- Ghimbav și proiectarea procedurile de zbor Instrumentale și a spațiului aerian, CJ Brașov a lansat o licitație publică. Valoarea totală a contractului fiind estimată la suma de 1,34 milioane de lei cu TVA, respectiv 1.127.688,4 lei, fără TVA.  Vor fi elaborare o serie de hărți pentru culoarele de zbor și aterizare-decolare.

12 luni pentru proiectare


După ce se vor elabora toate aceste proceduri, CJ Brașov va asigura un zbor de validare pentru acestea. „Dacă procedurile nu sunt validate în urma acestui zbor și sunt necesare zboruri de calibrare suplimentare, cheltuiala va fi suportată de Contractant (CJ Brașov – n.r.). Elaborarea hărții de zbor Contractantul trebuie să proiecteze procedurile de zbor instrumental în conformitate cu prevederile RACR-CPPZI, ediția în vigoare”, se adaugă în anunțul de licitație.

În cadrul CJ Brașov a fost înființat un Comitet de Coordonare a Proiectului „Servicii de Navigație Aeriană la Aeroportul Internațional Brașov”, format din 6 membri, respectiv din factorii de decizie ai Consiliului Județean Brașov, ROMATSA și AACR și alți 3-5 invitați, fără drept de vot, din cadrul acelorași instituții sau diverși furnizori / consultanți externi contractați de CJ Brașov. 

Acest comitet va monitoriza graficele de lucru agreate în cadrul proiectului, va asigura managementul riscurilor globale, al oportunităților și interdependențelor dintre proiecte, va fi informat asupra livrabilelor importante aferente furnizării serviciilor de navigație aeriană, va decide nivelul necesar de resurse, ce se va aloca proiectului și va coordona comunicarea internă și externă privind stadiul și evoluția proiectului.

Articolul precedentDirectorul Rosal Prahova, audiat la Poliție într-un dosar penal
Articolul următorVarianta de ocolire a DN1, Câmpina-Valea Doftanei-Săcele, în așteptarea avizelor
Am debutat în presă în 1992, iar povestea continuă...