Noi criterii de calificare pentru taxiurile din București

Proiect de hotărâre se află afișat pe site-ul instituției, la secțiunea ”Consiliul General - Proiecte supuse dezbaterii publice”.

Primăria  Capitalei a anunțat că pe 1 februarie urmează să fie dezbătut proiectul de modificare a Regulamentului-cadru pentru organizarea transportului local în regim de taxi, ce conține noi criterii de departajare conform gradelor de poluare a mașinilor.

Criteriile de departajare vor fi: vechimea autoturismului, volumul portbajarului, gradul de protecție al pasagerilor și clasa de poluare.

Altfel spus, dacă până acum, criteriile de calificare se raportau la autoturisme cu norma de poluare 2, 3, 4 și 5, acestea urmează să fie înlocuite cu Euro 6, hibrid, hibrid plug-in și electrice. Noul Regulament este în conformitate cu legile Uniunii Europene și susține Pactul Ecologic European promovat de Comisia Europeană.

Şedinţa de dezbatere publică se va desfăşura în format hibrid

„Având în vedere intenţia Primăriei Capitalei de realizare a unei noi proceduri de atribuire a 2.700 de licenţe de taxi şi pentru că regulamentul precedent conţine criterii de departajare vechi de 14 ani, este imperios necesară o actualizare a normelor, care să fie armonizate cu legislaţia europeană a anului 2022 şi care respectă cerinţele Planul Integrat de Calitate a Aerului, document programatic aparţinând PMB”, se arată în anunțul publicat pe Facebook de Primăria Municipiului București.

De asemenea, la ședința de dezbatere publică se poate participa atât prin mijloace electronice, prin intermediul platformei online WebEx, cât și prin prezență fizică la sediul Municipalității, unde vor fi acceptați 20 de participanți.

„Recomandările la acest proiect de act normativ pot fi trimise pe adresele de email liliana.miu@pmb.ro, relatiipublice@pmb.ro; prin poştă, pe adresa Municipalităţii ori pot fi depuse la Centrul de Informare.”, scrie în anunţul publicat.

De foarte mulți ani, legislația referitoare la taxiurile de la noi din țară este relaxată, motiv pentru care multe autoturisme care funcționează ca taxi sunt foarte vechi și se află într-o stare deplorabilă.

Bucureștiul are cele mai multe taxiuri pe cap de locuitori din Uniunea Europeană, circă 15.000 de mașini având dreptul de a circula, potrivit wall-street.ro. Persoanele care nu au autoturism și doresc să practice meseria de taximetrist în calitate de angajat, trebuie să devină posesorul unui Atestat Profesional.

Ministerul Dezvoltării a publicat proiectul de ordonanță anti Uber

Articolul precedentFrancisc Doboș, fost purtător de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice de Bucureşti, după factura emisă pentru Biserica Franceză: „Promit că o să vă încălzesc mai degrabă cu predici călduroase”
Articolul următorSociologul Sebastian Lăzăroiu susține că AUR ar trebui să ajungă la putere în 2024
Andrei NARIȚA
Pixul și foaia sunt nelipsite din ghiozdan. Poate și vreo 2,3 cărți. Bucătar, barman, voluntar și acum redactor. Iar lista poate continua.