Exclusiv. Dan Barna și Cătălin Drulă se află pe șantierul Podului suspendat peste Dunăre

Cătălin Drulă și vicepremierul Dan Barna au fost prezenți, în cursul zilei de azi, 26 august, pe șantierul podului peste Dunăre

Foto: USR PLUS Galați
Foto: USR PLUS Galați

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă și vicepremierul Dan Barna au fost prezenți, în cursul zilei de azi, 26 august, pe șantierul podului peste Dunăre.

În momentul de față, Podul suspendat de la Brăila este deja gata pe jumătate, și, zi după zi, lucrările avansează.

Ținând cont de declarațiile anterioare făcute de Cătălin Drulă, șoferii ar trebui să poată circula pe el începând din anul 2023.

Alături de vicepremier și de ministrul Transporturilor, pe șantier au fost prezenți senatorul de Galați Andrei Postică și deputatul Bogdan Rodeanu.

Foto: USR PLUS Galați

În același context, senatorul de Galați a declarat că Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila reprezintă una dintre cele mai mari investiții de infrastructură din zona Galați-Brăila și din ultimii 30 de ani.

Podul suspendat de la Brăila, începe să prindă contur. Stadiul fizic al lucrărilor la podul suspendat de la Brăila se apropie de 50%.

Constructorul și-a asumat finalizarea podului și a celor 10 km de drumuri de legătură până la sfârșitul anului 2022. Traficul rutier urmează să fiedeschis iar finalizarea întregii investiții să se realizeze pe parcursul anului 2023”, a precizat senatorul, pe pagina de Facebook, în cursul lunii august.

Foto: USR PLUS Galați

Pentru prima oară în ultimii zeci de ani, în România, „niște cabluri” care nu transporta energie electrică (sau orice altceva), traversează Dunărea”, a adăugat deputatul Bogdan Rodeanu, pe contul de socializare.

La începutul lunii august, Cătălin Drulă menționa că lucrările continuă pe șantierul din Brăila, după cum urmează:

  • blocurile de ancoraj;
  • turnuri, unde se pregătește terenul pentru montarea ulterioară a cablului principal – se montează schele, cablul de tragere;
  • drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Tulcea, complet deblocate anul acesta. Aici se fac decopertări, săpături pentru podețe și se toarnă beton pentru fundația acestora.
Foto: USR PLUS Galați

Mai mult, ministrul transporturilor preciza că stadiul fizic pe întreg proiectul (pod+drumuri de legătură) se apropie de 50%.

Pe data de 20 august, Viorel Eșanu – responsabil șantier explica: ”Sunt printre cele mai importante elemente ale acestui proiect. Cablul principal a fost fabricat în Japonia. De acestea vor fi conectate toroanele, care ulterior vor susține tablierul metalic. Acesta urmând să fie montat piesă cu piesă”.

VIACristina Antal
Articolul precedentCum au ajuns jucătorii de la Dunărea Călărași cu burta goală. Cronica unui jaf din Liga 1
Articolul următorRaluca Turcan vrea să rămână la „Muncă”
Jurnalist full-time / Pesimist part-time