Hunedoara poate fi considerată tărâmul tuturor posibilităților. Cu peisaje de basm, județul care ar fi putut fi unul dintre polurile turistice ale țării noastre zace în nepăsare și uitare, degradându-se văzând cu ochii. Astfel, potrivit zhd.ro, multe dintre drumurile turistice ale județului se află ori în paragină, ori în starea lor incipientă, așa cum le-a lăsat natura.
Infrastructura rutieră din Hunedoară, un vis frumos
Conform sursei citate anterior, Consiliul Județean Hunedoara ar fi anunțat, în urmă cu aproximativ cinci ani, că va moderniza un număr de zece șosele turistice importante din județ. Promisiunea a rămas la stadiul de promisiune, întrucât de cinci ani încoace nu s-a rezolvat nimic. Studii de fezabilitate și ridicat din umeri. „Nu sunt bani” au replicat, în repetate rânduri, autoritățile județene. Asta în condițiile în care, aceleași autorități, care ar fi putut anticipa lipsa banilor sau imposibilitatea obținerii lor, au cheltuit bani cu nemiluita pe studii de fezabilitate, cele cărora avea să le lipsească finalizarea. Mai exact, studiile de fezabilitate, însă și documentațiile tehnice, au costat aproape trei milioane lei. Totul fără finanțări externe.
Există 1.300 kilometri de drum județean în Hunedoara, dintre care 140 km sunt de pământ, iar 230 km sunt de pietriș
- Lotul I cuprinde DJ 687 D Teliuc – Topliţa (15,1 kilometri) şi DJ 687 E Hunedoara -Teliucu Inferior – Ghelari – Poeniţa Voinii – Vadu Dobrii (30 de kilometri), din Ţinutul Pădurenilor. Costurile estimate pentru reabilitarea celor două drumuri se ridica la 51,6 milioane de lei.
- Lotul II cuprinde DJ 687 A Hăşdat – Haţeg (16 kilometri), DJ 687 C Haţeg – Răchitova (17 kilometri) şi DJ 687 L – DJ 687 C – DJ 687 G (doi kilometri), din Ţara Haţegului. Costurile modernizării şoselelor au fost estimate la 38,5 milioane de lei.
- Lotul III cuprinde DJ 686D Brazi (DJ 685) – Râu de Mori (2,3 kilometri), DJ 668 – Subcetate – Cabana Râuşor (27,6 kilometri) şi DJ 668 Sântamaria Orlea (DN66) – Bucium – Orlea – Bercu – Covragiu – Gânţaga – Bretea Română – Băţălar –Streisângeorgiu – Valea Sângiorgiului – Dâncu Mare – Turmaş – DN 7 (9 kilometri) de pe Valea Streiului. Investiţia în modernizarea şoselelor era estimată la 44,3 milioane de lei.
- Lotul IV cuprinde DJ 687G Toteşti – Densuş –Ştei (15 kilometri) şi DJ 685 Cârneşti (DN68) – Ostrov – Clopotiva – Gura Zlata – Baraj Retezat – Cabana Rotunda (32,8 kilometri), din Retezat. Investiţia în reabilitarea celor două tronsoane era estimată la 60.9 milioane de lei, notează ZHD.ro.
Liviu Dragnea va afla abia joi dacă va fi liber
Drumul Aurului de la Brad, Hunedoara, invadat de exploatări forestiere