Într-o scurtă pauză din „războiul” pe care îl duce cu ministrul Sănătății, ex-ministrul Fondurilor Europene Cristian Ghinea și-a îndreptat aseară atenția și către alte personaje din actuala coaliție de guvernare.
Deși foștiparteneri pe când USR era la guvernare, Ghinea îi taxează pe Lucian Bode și Nicolae Ciucă după un episod care a avut loc ieri la Suceava, când acesta din urmă a fost admonestat de ministrul de Interne deoarece uitase să menționeze că PNL „a pus A7 pe hartă”.
Cristian Ghinea comentează discuția surprinsă între cei doi, subliniind că, în vremurile în care se discuta despre Autostrada A7, PNL doar visa că ar putea lua decizii în Guvern. Mai mult, arată Ghinea – previzibil – de fapt USR s-a preocupat cel mai mult pentru ca A7 să prindă finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență, iar restul e doar „gargară”.
Ieri, Bode l-a corectat pe premierul Ciucă, care a omis, fatalitate, să reamintească că liberalii sunt cei care au cel mai mare merit în realizarea A7. S-a întâmplat la finele semnării contractului de execuție a lucrărilor de consolidare, restaurare și reabilitare a Palatului Administrativ din Suceava, în timpul conferinței de presă, când a venit vorba și despre A7.
Și, în loc să aducă laude partidului pe care îl conduce, premierul Ciucă i-a rugat pe un secretar de stat și pe ministrul Fondurilor UE, prezenți la conferință, să dea mai multe detalii despre demersurile pentru realizarea A7. „Deci, încă o dată: noi am pus A7-ele pe hartă. Asta e”, i-a atras atenția Bode lui Ciucă, fără să realizeze că microfoanele erau încă pornite.
„Amuzant episodul în care Bode îl ceartă azi pe Ciucă că nu a știut să răspundă la o întrebare despre Autostrada A7 spre Moldova.
„Noi am pus A7 pe hartă”, zice Bode uitând că are microfoanele deschise.
Acum, nu stiu pe ce hartă a pus Bode A7, linii cu carioaca poți trage ușor. A7 era in masterplan de câțiva ani – aprobat în 2016. Doar că nu avea bani. Era o dorință.
Noi – eu cu Drulă – am asigurat finanțare prin PNRR. Și nu a fost deloc ușor să facem acceptat cel mai mare proiect unic de infrastructură din toate PNRR-urile europene. E un proiect atipic pentru această linie de finanțare, care merge pe zone de viitor. A trebuit să argumentăm că avem niște restanțe la poporul român, condus de 30 de ani de gargaragii care pun chestii pe hărți fără să le facă și în realitate.
A fost cu muncă, bugetare și planificare, nu cu „pus pe hartă”, orice o fi însemnând asta. Și ne-am pus obrazul că A7 poate fi gata în 2026. Așa că lăsați gargara și treceți la muncă. Sunteți deja cu termenele depășite și aproape să scoateți A7 de la finanțare”, scrie Cristian Ghinea pe Facebook.