Ștefan Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, asigură că sunt soluții la nivelul Uniunii Europene pentru românii care s-au confruntat cu probleme legate de zborurile Wizz Air.
Dacă pe plan local autoritățile nu au prea multe pârghii pentru a lua măsuri în privința acestor probleme, aparent cei care sunt afectați de întârzierile sau anularea zborurilor companiei aeriene pot apela la Centrul European al Consumatorilor România.
Toate acestea au fost explicate într-o postare pe pagina de Facebook a Ministerului Economiei, în contextul în care Oprea a avut o serie de discuții cu Didier Reynders, Comisarul European pentru Justiție, cu atribuții privind protecția consumatorului.
Întâlnirea a avut loc cu prilejul reuniunii informale a miniștrilor responsabili de competitivitate din Bilbao, Regatul Spaniei organizată de Președinția spaniolă a Consiliului Uniunii Europene, în perioada 24 – 25 iulie 2023.
„Ministrul Ștefan-Radu Oprea și-a manifestat îngrijorarea cu privire la problemele pe care compania aerienă Wizz Air le are în România, în ultima vreme multe dintre zborurile acesteia având întârzieri foarte mari sau fiind anulate în ultimul moment, ceea ce a dus la nemulțumiri și plângeri din partea clienților.
Comisarul Didier Reynders și-a arătat sprijinul pentru remedierea acestei situații și a precizat că cetățenii români pot beneficia de suportul Uniunii Europene pentru rezolvarea problemelor și recuperarea beneficiilor, prin înregistrarea unei solicitări pe site-ul Centrului European al Consumatorilor România.
Acest serviciu este un instrument util, gratuit, conceput pentru a veni în ajutorul consumatorilor atunci când:
întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european,
vor să știe ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European,
vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei”, se detaliază în postare.