Primarul Capitalei Gabriela Firea promite ca va continua „lupta antipoluare”, dupa ce astazi a anuntat public ca a decis sa renunte la Vinieta Oxigen. Pe pagina sa de Facebook, Gabriela Firea explica care au fost motivele care au stat la baza deciziei, detaliind totodată si ce masuri va lua ca Bucurestiul sa aiba un aer mai respirabil. Primarul Firea scrie ca a existat o presiune, „o reactie de respingere uriasa a unui proiect european, sanatos, eficient in lupta pentru un aer curat”.

Acum cateva zile am lansat catre bucuresteni intrebarea daca sa fie mentinuta sau nu vinieta ecologica, precum si restrictiile din zona centrala ZACA – cea mai afectata de poluare, pentru autoturismele intens poluante: non euro, euro 1, euro 2, euro 3.

Am primit zeci de mii de mesaje atat pe retelele de socializare, cat si pe adresa de e-mail a Primariei Capitalei, la Directia Transporturi, Directia de Mediu sau la Registratura in care ni se cerea renuntarea la aceasta taxa.

Numai pe retelele de socializare, din 60.000 de comentarii, 90% solicita anularea vinietei Oxigen, pe e-mail-ul oxigen@pmb.ro au fost primite circa 2.000 de mesaje, din care peste 85% sustin anularea taxei si au fost inregistrate peste 1.500 petitii, aproximativ 90% pronuntandu-se pentru anularea restrictiilor si a vinietei de poluare. Ceea ce e mai grav, pana in acest moment, au fost inregistrate 431 de plangeri prealabile formulate de cetateni sau organizatii care cer in instante anularea hotararii prin care s-a introdus vinieta antipoluare.

Am citit cu atentie toate opiniile trimise, fie ca a fost vorba de sustinerea acestei masuri, fie ca era vorba de ingrijorarile, temerile cetatenilor.

Concluzia este evidenta: Vinieta antipoluare este respinsa de majoritatea cetatenilor. Inainte de a promova acest proiect in fata Consiliului general, am realizat un sondaj de opinie. Acesta a relevat ca cei mai multi bucuresteni isi doresc masuri anti-congestie in trafic si anti-poluare, inclusiv anumite restrictii de circulatie pentru cei care polueaza, precum si plata unei viniete ecologice, pe principiul : poluatorul plateste.

Probabil, pe masura ce s-a apropiat 1 martie, data la care ar fi urmat sa intre in continuare amenzile, pentru cei care nu se conformau, unele opinii s-au modificat. Plus declaratiile politicianiste.

Ca Primar General ii reprezint si pe bucurestenii care m-au votat si pe cei care nu m-au votat. Respect opinia majoritatii covarsitoare a bucurestenilor si nu am cum sa le impun o masura cu care nu sunt confortabili.

Prin urmare, am decis anularea vinietei pentru masinile care polueaza, precum si renuntarea la restrictiile de trafic in zona ZACA.

Nici in mandatul urmator nu voi mai propune introducerea unei taxe de poluare.

Consider ca este apanajul Guvernului sa ia masuri anti-poluare pentru toate marile orase din tara, care sunt de asemenea poluate, astfel incat bucurestenii sa nu se mai simta discriminati. Este nevoie de politici nationale, de interzicerea intrarii in tara a masinilor foarte poluante”.

Proiectul Oxigen pentru Bucuresti, care include o serie de masuri clare de combatere a poluarii, va continua.

In primul rand, vom aloca un buget substantial, pentru a scoate autoturismele intens poluatoare din trafic, prin extinderea programului de eco-vouchere, pentru inceput de la 5.000, cat este aprobat, acum, pentru anul in curs, la 20.000 de eco-vouchere, din care proprietarii de masini non-euro, euro 1 si 2 sa-si poata achizitiona o masina prietenoasa cu mediul – Euro 6, sau electrocasnice.Vom pune totodata presiune publica legitima pe autoritatile centrale astfel incat centura ocolitoare a Capitalei, magistrala M5 – metroul Drumul Taberei si magistrala M6 – Gara de Nord – Aeroportul International Henri Coanda sa fie finalizate, sa se realizeze toate demersurile astfel incat sa se poata realiza Centura Verde a Capitalei (CNAIR) si vom solicita controale drastice la depozitele de deseuri care produc poluare.

Masuri anti-poluare implementate de Primaria Capitalei

  • Innoirea parcului auto al STB – pe langa cele 400 autobuze Euro 6 si 130 autobuze Hibride, dorim sa achizitionam 100 de tramvaie, 100 de troleibuze, 100 autobuze electrice – licitatii blocate
  • Construirea de parcari la intrarea in Capitala (Park&ride)
  • Amenajarea pistelor de biciclete. In ceea ce priveste implementarea unui sistem de transport cu bicicleta in zona centrala a Capitalei, stadiul celor 4 trasee este urmatorul:
    Traseul 1: Piata Victoriei – Bd. Aviatorilor – Bd. Beijing – Str. Nicolae Caramfil – sos. Pipera –Piata Presei Libere – Sos. Kiseleff – Bd. Constantin Prezan; Lucrarile de infrastructura au fost finalizate pe tronsonul 1, adica de la Piata Victoriei pana la Soseaua Pipera, iar tronsonul 2 ( Piata Presei-Sos Kiseleff-Bd.Constantin Prezan) va fi scos la licitatie in perioada urmatoare.
    Contractul de lucrări pentru semnalizare orizontală aferenta tronsonului 1 a fost semnat în data de 12.11.2019, dupa o lunga perioada de contestatii. Lucrarile vor demara la inceputul lunii martie, executantul avand la dispoziție, prin contract, 2 luni pentru finalizarea lucrărilor.
    Traseul 2: Piata Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Sos. Stefan cel Mare – Sos. Mihai Bravu – pentru acest traseu (Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu), proiectul tehnic afost realizat si dupa obtinerea avizelor, se vor demara lucrarile.
    Traseul 3: Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – B.dul M.Kogălniceanu – Splaiul Independentei – se afla in executie. Primul tronson (de la intersectia Calea Victoriei cu Bdul Regina Elisabeta pana la Bdul Natiunile Unite) a fost finalizat si este deja practicabil.
    Traseul 4: Bd. Libertatii – Piata Constitutiei – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul National – suntem in faza de obtinere a autorizatiei de construire. Facem precizarea ca executia lucrarilor la aceste piste de biciclete se poate realiza numai etapizat, pe tronsoane, asa cum solicita Brigata Rutierii prin avizul pe care il emite.

Pentru proiectul privind „Implementarea unui sistem de transport cu bicicleta în zona centrală a Municipiului București” s-a semnat Conventia privind finanțarea proiectului, între Primăria Municipiului București și Ministerul Mediului, prin care PMB va primi finanțare în valoare de 44,5 milioane lei de la bugetul de stat, pentru construirea celor 4 piste de biciclete cuprinse în proiect.Verificarea santierelor (generatoare de poluare): Pana in prezent au fost verificate peste 237 de santiere si au fost aplicate amenzi de peste 76.000 euro.

Continuarea actiunilor de plantare.
Primaria Capitalei a plantat, impreuna cu Ambasada Lituaniei si primaria sectorului 4 o suta de stejari in Parcul Oraselul Copiilor, iar în toamna anului 2019 în Parcul Tineretului s-a organizat o campanie de plantare a 560 arbori din speciile stejar pedunculat, stejar roșu, frasin, arțar, tei. Din datele transmise de primariile de sector s-au plantat in compensare peste 12.000 de arbori
”, detaliază Gabriela Firea.

Articolul precedentSebastian Bodu se întoarce în viața politică: consilier la Cancelaria primului-ministru. Bodu, 2016: „Fiind într-o totală derivă, Partidul National Liberal a abandonat întregul București”
Articolul următorAdio blocuri construite haotic printre casele din Sectorul 1. PUZ-ul coordonator vine cu reguli stricte