Ani de zile, miniştrii care s-au perindat pe la Transporturi au circulat în maşini luxoase, care aparţineau unor companii din subordine, cum ar fi CFR Călători, CFR Marfă sau CFR SA. La finele anului trecut, Curtea de Conturi a descoperit această situaţie strigătoare la cer, în care companii care supravieţuiesc doar pentru că Guvernul le mai şterge din când în când datoriile plătesc benzina pentru demnitari. Actualul ministru Dan Şova, jurist de formaţie, ignoră însă dispoziţiile Curţii de Conturi şi circulă în continuare cu autoturismele CFR Călători.
Pe vremea când Miron Mitrea conducea Ministerul Transporturilor, companiile din subordine au făcut achiziţii pe bandă rulantă. Şi nu, nu ne referim aici doar la costumele de scafandru cumpărate la preţuri exorbitante de fostul director general al CFR Călători.
Cum Mitrea şi apropiaţii lui nu puteau să se deplaseze cu Daewoo Leganza (modelul de top al industriei auto româneşti, la acea vreme), s-a decis cumpărarea unor limuzine. Una dintre acestea, un Audi cu numărul de înmatriculare B 10 WMT, era utilizată de însuşi Miron Mitrea, cu şofer, evident, iar benzina era plătită de CFR Călători. Alte maşini de lux erau utilizate de “camarila” sa.

Dobre, Berceanu, Orba şi Boagiu s-au plimbat cu limuzina CFR Călători

Mitrea a plecat, dar miniştrii care i-au urmat au continuat să folosească maşina cu pricina, alte limuzine fiind puse la dispoziţia demnitarilor ministerului, pe baza unor contracte de comodat. Gheorghe Dobre, Radu Berceanu, Ludovic Orban, Anca Boagiu – toţi au beneficiat de confortul maşinilor de lux. Iar parcul auto al companiilor feroviare a fost reîmprospătat continuu, cu alte limuzine.
La finele anului trecut, Curtea de Conturi a constatat că, prin contracte ilegale de comodat, nu mai puţin de 17 maşini au ajuns în folosinţa unor directori din Ministerul Transporturilor. Concluziile apar în Raportul Public al Curţii de Conturi pentru anul 2012 potrivit căruia CFR SA, CFR Călălori şi CFR Marfă au cheltuit numai în 2012 mai bine de 620.000 de lei pentru întreţinerea acestor automobile cărora le-au plătit, ilegal, inclusiv combustibilul.
Este vorba de 17 maşini mărcile Audi, Volkswagen, Mitsubishi şi Toyota care au ajuns în folosinţă gratuită la Ministerul Transporturilor, în subordinea căruia se află cele trei companii de stat, prin contracte cu clauze ilegale.
Cum scandalul era cât casa, ministrul de la acea vreme, Ramona Mănescu, a decis rezilierea contractelor de comodat, iar maşinile s-au întors la companiile feroviare. Nu pentru mult timp însă, căci Ramona Mănescu a plecat din biroul din Bulevardul Dinicu Golescu 38, acesta fiind ocupat de pesedistul Dan Şova.

Dan Şova: La loc comanda!
Care nu s-a sfiit să utilizeze maşinile aparţinând CFR Călători SA. Şi nu numai el. Secretarul general al ministerului, Elena Petraşcu, merge bine mersi într-un Volkswagen cu numărul B 15 WMI, care aparţine CFR Călători.
Surse din interiorul companiei au precizat pentru Ziarul de Investigaţii că “master of puppets” în ceea ce priveşte parcul auto al societăţii feroviare de stat este Vasile Secară, fost director la CFR Cluj, adus de Şova în conducerea centrală a companiei. “El le dă cheile maşinilor demnitarilor din minister, pentru a se da bine pe lângă ei”, au arătat sursele. Pe vremea când lucra la Cluj Napoca, Vasile Secară a fost implicat în mai multe scandaluri alături de Horia Uioreanu, fostul preşedinte al Consiliului Judeţean, în prezent arestat, după cum a dezvăluit presa locală.
Ziarul de Investigaţii a solicitat puncte de vedere asupra acestei situaţii atât de la Ministerul Transporturilor, cât şi de la CFR Călători. Până la ora publicării acestui material, nu ne-a parvenit niciun răspuns.

Articolul precedentNăstase, patru ani şi şase luni la puşcărie. Hotărârea definitivă
Articolul următorLiviu Luca şi Vântu, condamnaţi la multi ani de puşcărie.