Cătălin Drulă taie „aripile” companiei Tarom

În 2024, doar 17 aeronave vor mai avea însemnele companiei aeriene de stat

Flota Tarom va fi restructurată în următorii ani, astfel că în 2024 vor mai fi numai 17 aeronave ce vor purta însemnele companiei de stat, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă într-un interviu Digi24.

Potrivit lui Drulă, planul de restructurare al companiei care a fost discutat și la nivelul Comisiei Europene, implică și o reducere de personal, iar un consultant extern îi va ajuta, prin „optimizarea flotei”, astfel încât să fie obținută o optimizare a costurilor, iar compania să devină „suplă și eficientă”.

„Tarom nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost doar ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania ca ajungând la profitabilitate în 2024-2025. Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR şi Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a Tarom: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a declarat Cătălin Drulă pentru Digi24.

Profit din charterele spre zonele exotice

În prezent, Tarom are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing şi ATR, iar managementul companiei nu a reuşit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.

Totodată, pe lângă măsurile de reducere a costurilor, o altă soluție pentru ca Tarom să supraviețuiască acestei perioade a fost operarea a cât mai multor chartere către destinații însorite și exotice.

„Au luat și niște măsuri – pe partea de creștere de venituri – bune. În primele 5 luni ale anului, din charter au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Și anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere. Se zboară din București în multe destinații turistice, există un apetit pentru zone exotice, poate și privațiunile din perioada de pandemie au dus la asta”, a mai spus Drulă.

Acesta a precizat că au fost chiar și 70 de zboruri pe săptămână către Egipt, motiv pentru care charterele sunt o metodă bună de a face profit.

Răzvan Cuc îl ia la întrebări pe ministrul Drulă

Articolul precedentCîțu: „Doar împreună învingem pandemia”
Articolul următorConcedieri din cauza cumulului pensiei cu salariul de la stat