Amendă usturătoare pentru un agent economic care are un punct de lucru în sectorul 2 al Capitalei, după ce comisarii din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au întreprins un control.
Acțiunea, derulată luni de o echipă a Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București, a venit în urma unei sesizări primite de la consumatori, iar Bistro Garden, care aparține operatorului economic Plenitud Impex SRL, nu a ieșit tocmai bine la control.
Din ce detaliază ANPC într-un comunicat, au fost descoperite „nereguli grave”, inclusiv gândaci și produse expirate. Pentru toate abaterile constatate de echipa coordonată de vicepreședintele ANPC, unitatea a fost amendată cu 25.000 lei, fiind dispusă totodată oprirea definitivă de la comercializare a peste 450 kg de produse alimentare neconforme, dar și oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor.
Aceasta pentru că, ajunși la fața locului, comisarii ANPC au descoperit un bloc alimentar insalubru, cu insecte moarte și vii în spațiul de lucru; agregatul frigorific deteriorat și neigienizat, cu chedere rupte, mucegai, grătare cu exfoliere de vopsea și prezență masivă de rugină; folosirea unei camere de depozitare a materiilor prime congelate/refrigerate, cu rafturile si rastelurile neigienizate, cu rugină si vopsea exfoliată, cu sistemul de răcire neigienizat, cu praful în strat grosier, cu faianță depreciată și neigienizată, cu tavan și paviment neigienizate; graficul de schimb al uleiului la friteuze lipsea; erau folosite produse si proceduri nesigure: utilizarea unor preparate alimentare fără etichete din care să rezulte data producției, decongelare fără eticheta cu data pentru a se putea stabili conformitatea produsului; depozitarea produselor alimentare la temperatura mediului ambient, masa caldă fiind oprită, precum și faptul că la gătit erau folosite produse pe bază de grăsimi vegetale.
„Așa cum am anunțat, că voi declanșa o acțiune de monitorizare a comerțului de tip fast food, am și făcut. În urma unei sesizări, m-am aflat alături de colegii mei, comisarii, pe teren, pentru a vedea personal modul în care este respectată legea și, implicit, consumatorul.
Din păcate tot în sectorul 2, cel care îmi este atât de drag, am descoperit o locație cu mari probleme, în serviciile căreia cetățenii ar trebui să aibă încredere.
Suntem neobosiți și vom continua să facem curățenie. Vă rog să îmi semnalați în continuare locații de acest tip, ale căror servicii vă ridică suspiciuni. Vom fi imediat acolo, căci acesta este rolul nostru: să fim receptivi la sesizările dumneavoastră și să îndreptăm lucrurile, acolo unde este cazul”, a promis Mihai Culeafă, vicepreședinte ANPC.