Gadget.ro

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Glovo va prelua compania Foodpanda, și indirect, afacerea Pandamart, se arată într-un comunicat al intituției. Totodată, Consiliul Concurenței a precizat că autorizarea nu s-a făcut oricum, ci cu anumite condiții pentru o perioadă de doi ani. Acordul dintre cele companii a fost semnat încă de la finalul lunii mai a acestui an, dar a fost nevoie și de acordul dinspre autoritatea de concurență.

Astfel, potrivit Consiliului Concurenței, „din analiza efectuată de autoritatea de concurenţă au rezultat anumite îngrijorări legate de puterea de piaţă pe care o dobândeşte Glovo în urma acestei tranzacţii, în contextul activităţii de platformă online de livrare a mâncării, şi efectul pe care aceasta ar putea-o avea asupra accesului la clienţi de către concurenţii săi”, astfel încât, tranzacția a fost autorizată cu condiția respectării unor angajamente asumate de către firma care preia afacerea Pandamart.

„Glovoappro SRL se angajează să nu impună clauze de exclusivitate în relație cu restaurantele partenere și să nu condiționeze contractual nivelul comisioanelor plătite de restaurantele partenere (actuale sau viitoare) de respectarea unei clauze de exclusivitate. De asemenea, Glovo s-a angajat să nu penalizeze restaurantele partenere pentru aderarea la o altă platformă de comenzi online și livrare de mâncare. Totodată, compania nu va reînnoi prevederile contractuale prin care Foodpanda impune obligații de exclusivitate restaurantelor partenere”, au transmis reprezentanții Consiliului Concurenței. Durata acestor angajamente asumate de Glovo este de 24 de luni de la data finalizării tranzacției.

Glovoappro SRL este filiala din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea și administrarea serviciului online de livrare de mâncare de la restaurante către consumatori, prin intermediul platformei cu același nume.

În același timp, desfășoară activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum (precum: alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.) furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.

Foodpanda Ro SRL și Delivery Hero Dmart SRL fac parte dintr-un grup de companii deținute de către Delivery Hero SE, Germania. Foodpanda Ro SRL furnizează servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online Foodpanda (aplicaţie şi site internet). În plus, Foodpanda Ro SRL a inclus recent alte bunuri de consum (precum alimente, flori, băuturi alcoolice și tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărți, etc.).

„Decizia și conținutul angajamentelor vor fi publicate pe site-ul autorității de concurență după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial”, au mai transmis cei de la autoritatea de concurență.

Voucherele de vacanță pot fi acordate și în mediul privat

Articolul precedentProiectul bugetului pe anul 2022, în linie dreaptă. A fost publicat pe site-ul Finanțelor
Articolul următorBoc, despre Emanuel Ungureanu: ”Un terchea-berchea”