Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației a precizat în cadrul emisiunii „În fața ta” de la Digi 24 că este de acord cu introducerea educației sexuale în școală, chiar dacă ea se va numi „educație sanitară”. Mai mult decât atât, consideră importatantă adaptarea, gradual, pentru toate vârstele.
„Poate trebuia să avem o denumire mai explicită pentru această disciplină, pentru acei părinți care intră în profunzimea termenului, dar eu personal n-am nicio problemă și consider că este necesară educația sexuală în școli”, a răspuns Cîmpeanu, când a fost întrebat dacă e potrivit ca materia de studiu să se numească exact așa: „educație sexuală”.
Pentru ca educația sexuală predată în școli să-i poată ajuta pe elevi să înțeleagă, e necesar ca ei să fie înscriși din start la această disciplină, care se va preda gradual, începând de la clase mici, până la clasele de liceu, a arătat Cîmpeanu.
De asemenea, mai crede ministrul, educația sexuală trebuie predată în paralel cu o strategie de educație parentală, pentru că sunt mulți părinți care nu înțeleg lucrurile în profunzime. „Mulți părinți nu înțeleg ce s-ar putea preda la această disciplină, de aceea consider că educația sexuală trebuie să meargă în paralel cu educația parentală”, a comentat Cîmpeanu, la Digi 24.
Nici nu este de mirare, câtă vreme părinții părinților de astăzi au fost educați în spiritul tabu al ideii de sexualitate și al educației sexuale.
Miclea nu consideră necesară crearea unei noi materii
Fostul ministrul al Educației, psihologul Mircea Miclea consideră că este necesară a fi făcută o diferență foarte clară între cunoștințele despre comportamentele sexuale, pe de o parte, și materiile școlare, pe de altă parte. „La noi există o confuzie cronică: considerăm că atunci când elevii au nevoie de noi cunoștințe trebuie să creăm și o nouă materie. Este greșit”, a precizat pentru Edupedu.
Totodată a transmis că există patru căi alternative prin care se va putea realiza dobândirea de către elevi a informațiilor necesare pentru optimizarea comportamentului: utilizarea mai bne a lecțiilor de biologie, modificarea programei orelor de consiliere, „școala altfel”, dar și modificarea fișei postului consilierului școlar.
„Sunt multe cercetări care arată că atunci când vrei să optimizezi un comportament, intervențiile multifocale sunt mai eficiente decât intervențiile unifocale, prin intermediul unei materii școlare. Avem mai mari șanse de a optimiza comportamentul elevilor dacă abordăm tematica sexualității prin intermediul mai multor căi, decât printr-o materie obligatorie. Noi dorim să modificăm comportamentul elevilor: să fie mai atenți la riscul bolilor cu transmitere sexuală, să fie mai atenți la comportamente de risc privind sarcina prematură, deci nu numai să aibă niște cunoștințe, ci să le modificăm niște comportamente. Modificarea comportamentelor se face mai bine printr-o intervenție multifocală, utilizând mai multe căi”, a mai spus Miclea, adăugând că nu este în interesul elevilor să aibă o nouă materie. În interesul lor este să aibă noi cunoștințe. Scopul este: cunoștințe mai aprofundate despre educația sanitară și propria lor sexualitate.
”Educația sexuală nu înseamnă nici porno, nici că te transformi în homosexual”