Echipa Sindicatului Europol scrie într-un material postat pe site-ul propriu despre ultimile achiziții care urmează a fi făcute pentru structurile din Poliția Română.
Achiziții pe bune, nu între ghilimele, respectiv 7.000 de bastoane cu aproape 1.505.000 de lei, adică 215 lei baston + suport și 800 de etilometre marca Drager, care costă 9.800.000 de lei, respectiv 12.250 de lei/ completul.
Achiziții „salutate” de cei care lucrează la „firul ierbii”, dar Sindicatul Europol atrage atenția că… mai e mult până departe. Adică modificarea legislației, astfel încât polițiștii să aibă cu adevărat competențe conferite de cadrul legislativ din țara noastră. Țara noastră, unde polițiștii așteaptă „în teren și câte 45 de minute pentru sosirea unui aparat de detecție a alcoolului în aerul expirat deținut de către Brigada Rutieră, astfel încât riscul ca rezultatele probelor biologice prelevate ulterior testării cu etilometrul să fie cu mult diminuat”.
Însă punctele slabe sunt nenumărate:
„Iar aceasta nu este unica problemă a polițiștilor. Nu am uitat faptul că încă nu avem legislație pentru uzul exclusiv al etilometrului sau faptul că suntem una dintre ultimele țări unde proba de sânge reprezintă unicul mijloc de probă contra unui conducător auto aflat sub influența alcoolului. Și nici nu am uitat faptul că dosarele penale trenează prăfuite pe birourile colegilor de la cercetări penale pentru că nu Poliției nu îi sunt alocate fonduri suficiente pentru a achita contravaloarea buletinelor de analiză și nici resursă umană care să le instrumenteze.
Așa se întâmplă când la butoanele MAI, respectiv IGPR există personaje care au impresia că le știu pe toate, iar dezamăgirea cruntă apare când practica demonstrează că în afara metehnelor comuniste nu există strategii sau viziuni de ansamblu referitoare la resursele necesare de combatere a fenomenului infracțional”.
Revenind la achizițiile despre care am menționat inițial, în textul Europol se arată că „la nivelul I.G.P.R. s-a dat un ordin scurt și clar ,,Cumpărați tot!”, iar colegii din cadrul structurilor de logistică și financiar au executat imediat, fără vreo urmă de ezitare.
Bine, acum e impropriu spus tot, deoarece „tot” înseamnă mult, iar Poliția Română numai bani nu are, cu ale ei bugete secate, încă de prin primăvară. Sau are bani doar la nivel centralizat, pentru că la nivel local bate vântul în conturi. Iar ca un simplu exemplu putem da chiar Direcția Generală de Poliție a Municipiului Bucuresti unde nu s-a mai reparat o autospecială de mai bine de 6 luni sau dacă s-a reparat, operațiunea a fost făcută ,„caiet” urmând ca prestatorul să încaseze banii când or veni… Dar o să revenim foarte curând la subiectul acesta că abia ce s-au cerut previziunile de achiziții pentru anul 2024.
Revenind la subiectul nostru, Poliția Română rușinată probabil de celebrele bastoane chinezești cu electroșocuri cumpărate pe vremea lui Liviu Vasilescu ce a fost ”recompensat” cu un post cald de director al Direcției Generale Anticorupție de unde s-a și pensionat, achiziționează „dintr-un foc” 7.000 de bastoane telescopice și 800 de etilometre.
Prețul celor 7000 de bastoane este de aproximativ 1.505.000 de lei, adică 215 lei per complet (baston + suport). Știm că este ultimul contract subsecvent cu cei de la Rotman Industries și mai știm că aceștia nu s-au dezis de calitatea produselor furnizate. Gama NexTorch este una de top în zona de poliție, așa că suntem nerăbdători să vedem sosite bastoanele telescopice, deși numărul acestora este insuficient la acest moment, proactiv vom avea un baston la fiecare 3 polițiști, așa cum s-a întâmplat și în cazul vestelor anti-înjunghiere.
Valoarea celor 800 de etilometre este de 9.800.000 de lei, respectiv 12.250 de lei/completul, dar sunt marca Drager, dintre cele mai bune! Acum, nu vrem să fim cârcotași, dar realizarea acestor achiziții după producerea diverselor tragedii pe drumurile patriei și prezentate în spațiul public de către mass-media reliefează în mod direct lipsa de predictibilitate și lipsa unor analize și strategii la nivelul Poliției Române pe termen mediu și lung în ceea ce privește siguranța traficului rutier”.