Platformele de dezinformare, responsabile pentru manipularea maselor, câștigă, anual, miliarde de dolari.
Potrivit estimărilor NewsGuard, aceste sume provin din campanii publicitare finanțate de cele mai importante companii multinaționale.
Audiența înseamnă miliarde de dolari, iar jurnaliștii sunt ”instruiți” să producă fake-news-uri: ”Cu cât produci mai multă audiență cu atât faci mai mulți bani”
În cadrul conferinței The Stakeborg Talks, moderată de Vlad Mercori, Dragoș Stanca, președinte BRAT a explicat faptul că audiența înseamnă bani, iar această audiență este întreținută cu fake-news, clickbait și titluri alarmante care îi fac pe oameni dependenți de conținut.
”Adevărul a devenit neproductiv din punct de vedere comercial. Și atunci au apărut fake-news, clickbait și alte metode prin care suntem, cumva, ținuți captivi să consumăm cât mai mult conținut, să producem cât mai multe afișări, ca acestea să fie vândute cât mai ieftin și să ajungă la cât mai mulți clienți care să plătească astfel de campanii publicitare”, a afirmat Dragoș Stanca.
Totuși, nu toți jurnaliștii sunt corupți
”Acest lucru ne duce într-o direcție nebună în care nu mai avem răbdare unii cu alții, nu mai știm să deosebim dezinformarea de informație legitimă, credem că toți jurnaliștii sunt corupți și că nimeni nu mai face conținut cu bună credință ci doar din interes comercial. Toate aceste lucruri vor trebui corectate în timp”, a adăugat Dragoș Stanca.
Deși Facebook a schimbat regulile jocului de sute de ori pe parcursul contractului pe care, prin termeni și condiții, îl are cu toți utilizatorii platformei, nici această platformă nu este protejată de fenomenul Fake-news
Potrivit declarațiilor oferite de Dragoș Stanca, oamenii pot verifica dacă o știre a fost modificată, dacă o fotografie, care este și NFT, este cea originală sau dacă este trucaj.
Prin urmare, utilizatorii nu pot fi manipulați atât de ușor, dar asta nu exclude faptul că unele companii încearcă, pe cât posibil, să dezinformeze.