A rezolvat serviciul public de salubritate, intrând în conflict cu operatorul acestuia, fiindcă nu vrea să plătească facturile.
A rezolvat bursele elevilor, care nu se plătesc nici până în ziua de azi.
A rezolvat problema locurilor de parcare de reședință, creând un haos total la ADP Sector 1.
A rezolvat și paza din școli, pentru a cărei lipsă a fost amendată de către Poliția Națională.
După atâta muncă, edilul din Banu Manta și-a găsit timp și pentru tichia de mărgăritar… Pardon, pentru mecenat.
Astfel, Holul de Onoare al Primăriei Sectorului 1 va găzdui, în perioada 19 februarie – 21 martie 2021 expoziția „Dincolo de canon. Noua sculptură azi”
Expoziția este organizată cu prilejul Zilei Naționale Constantin Brâncuși de către Primăria Sectorului 1 București și Uniunea Artiștilor Plastici din România.
Expozanții vor demonstra „forța de creație și înnoire a tinereții”, iar demersul expozițional își propune să răspundă nevoii „de a crea oportunități de afirmare a tinerei generații de sculptori” dar și „să aducă în atenția publicului cele mai noi modalități de expresie specifice tinerilor artiști”, mai spun organizatorii.
Expoziția poate fi vizitată în perioada 19 februarie – 21 martie 2021 între orele 11-17, inclusiv sâmbăta și duminica
Dar, deși vernisajul expoziției va avea loc vineri la orele 17, acesta se va desfășura cu ușile închise, fiind destinat doar cunoscătorilor, adică artiștilor și apropiaților acestora. Abia după aceea, publicul larg va putea vizita expoziția doamnei primar.
Pretextul este, bineînțeles, pandemia
Desigur, comentariile de pe pagina de socializare a lui Clotilde Armand, unde edilul a și anunțat vernisajul, duc și către un alt mobil al amânării accesului publicului. Cetățenii ii reproșează edilului că refuză să țină audiențe, sub pretextul respectării regulilor de prevenire a răspândirii noului coronavirus.
Deci, mobilul restricționării accesului publicului larg la vernisajul de vineri ar putea fi și acela de a evita posibilele reproșuri ale unora dintre cetățeni.
Trecând peste aspectul monden sau peste considerațiile de ordin politic, ceea ce șochează este aspectul ușor grotesc al operelor de artă ce urmează a face deliciul publicului.
Oare ce viziune artistică doresc să ne împărtășească tinerii sculptori? Personajul cu trup feminin și cap suin să fie, oare, o exprimare discriminatorie la adresa doamnelor și domnișoarelor ceva mai rubensiene? Iar personajele cu măști de gaze pe figură să facă aluzie la problema poluării din nordul Capitalei, oare?
Clădirea Primăriei Sectorului 1 este una monumentală, construită între anii 1928 și 1936, într-un stil eclectic ce îmbină elemente neoromanice și neoromânești, pentru Primăria de Verde, cum se numea pe atunci.
Pictura din superba sală de consiliu aparține Olgăi Greceanu, o pictoriță celebră și în vogă, în epocă. Regele Carol II însuși a plătit din banii săi pictura pentru a imortaliza scene de la încoronarea sa.
Într-o asemenea clădire publică monumentală, în Holul de Onoare, placat cu marmură albă, decorat cu coloane de marmură și de unde pleacă scara monumentală de marmură sculptată, poate că nu este locul cel mai potrivit pentru expunerea unor opere de artă ce ar putea stârni controverse.
Desigur, aceste opere ar putea fi expuse, de ce nu cu succes, într-o galerie privată.
Și rămâne fără răspuns întrebarea legitimă a cetățenilor: cum de primarul Clotilde Armand poate participa la evenimente mondene, precum vernisajul unei expoziții, dar nu poate acorda audiențe în spațioasa sală de consiliu a Primăriei Sectorului 1?
Poate că lui madam la maire Clotilde îi trebuie o… pălărie de mărgăritar…sau poate are…