Sursă foto: Pixabay
Sursă foto: Pixabay

Anul 2021 s-a anunțat a fi unul foarte bun în ceea ce privește impactul pe care mașinile electrice îl au asupra mediului înconjurător.

În plus, s-au constatat vânzări record, europenii axându-se, din ce în ce mai mult, pe reducerea poluării.

O statistică recentă arată ce mărci au avut cele mai mici emisii medii de CO2, anul trecut, la vânzările de mașini noi.

2021: clasamentul mașinilor electrice și impactul pozitiv asupra mediului

Prin urmare, Tesla Motors este pe primul loc. De asemenea, compania are și un an foarte bun de vânzări, cu peste 165.000 de mașini în cele 17 țări europene incluse în studiul JATO denumit ”Driving the change for good: The EV boom”.

Pe locul doi este Renault, cu o medie de 87 g CO2/km, datorită modelului full-electric Zoe. Hyundai a fost pe 3, datorită modelelor electrice, în timp ce top 5 a fost completat de Mini și Kia.

Autoturismul românesc Dacia se clasează pe locul 18

Marca Volkswagen a fost pe locul 7, iar Dacia pe 18. Pe locurile 24 și 25 au fost brand-urile Porsche și Land Rover. Luând toate mărcile din piață, emisiile medii în 2021, față de 2020, au scăzut cel mai mult la Cupra, Jeep și Skoda.

Chiar și la Ferrari a fost o scădere de aproape 20%. Câteva mărci – cu volume reduse – au înregistrat creșteri: Lancia, Maserati, Mahindra, SsangYong și Subaru, arată Radio Eco Natura.

Conform sursei citate, la emisiile medii ale mașinilor noi vândute în 2021 în diverse țări europene, Norvegia stă cel mai bine, cu o medie de 17 g CO2/km, iar în Finlanda media este 76 g. În Slovenia media este 128 g.

În tot acest timp, România înregistrează aproape 121 grame.

Articolul precedentRomânia redeschide centralele pe cărbune, din cauza războiului din Ucraina
Articolul următor Zeci de locuitori din județul Harghita au sesizat anul acesta prezenţa urșilor
Jurnalist full-time / Pesimist part-time