Foto: Radio Eco Natura
Foto: Radio Eco Natura

Locuitorii Capitalei au început să renunţe la locurile de parcare, revoltaţi din cauza taxelor exagerate.


Potrivit unei postări aparţinând jurnalistului Vitalie Cojocari, primăriile de sectoare au primit sute de cereri prin care oamenii doresc anularea contractului pentru parcare rezidențială.

Toate aceste cereri au apărut începând cu anul 2022, an în care taxa pentru parcare a fost majorată.

Noile taxe pentru locurile de parcare au dus la anularea contractelor. Cele mai multe cereri au fost înregistrate în Sectorul 3

Dintre toate sectoarele Bucureștiului, cele mai multe cereri, 269, au fost înregistrate în Sectorul 3. Cel mai probabil, cei care au acum locuri de parcare și vor renunța la abonamentele anuale, vor fi nevoiți să „vâneze” zilnic câte un spațiu unde să-și poată lăsa mașina peste noapte.
Reprezentanții primăriilor de sector cu care am discutat nu știu, speră doar să parcheze regulamentar. Doar că acești cetățeni trebuie să știe că în curând nu vor găsi așa de ușor locuri regulamentare gratuite. Așa cum este acum”, scrie Vitalie Cojocari pe contul de Facebook, arată Ziare.com.

Cifrele pe sectoare:

Primăria 1 – nu există deocamdată informații;
Primăria 2 – 65 cereri;
Primăria 3 – 269 cereri;
Primăria 4 – 137 cereri;
Primăria 5 – 18 cereri;
Primăria 6 – 60 cereri.

Primăria Generală pregătește un nou regulament pentru parcări

În primul rând se definește parcajul: “Orice spaţiu special destinat parcării vehiculelor, semnalizat prin indicatoare şi marcaje, delimitat de zona destinată circulaţiei vehiculelor sau de alte zone”.
Conform comunicatului, în momentul de faţă, există în jur de 30 de mii de locuri administrate de Compania Parking.
După ce regulamentul va intra în vigoare, primăria ar urma să identifice și alte spații de parcare din București pe care să le marcheze.
Parcajele publice contra cost vor fi pe bază de tichet de parcare sau pe bază de abonament și vor fi semnalizate cu indicatoare de circulaţie „Parcare cu plată”.
Potrivit noului regulament, dispar angajații care îi taxează acum pe șoferi și vor apărea parcometrele.

Momentan, regulamentul este la stadiul de draft. După ce va fi dezbătut public, ar urma să fie adoptat de Consiliul General.

Articolul precedentAUR solicită demiterea ministrului Virgil Popescu
Articolul următorMircea Geoană: „Suntem în fața celui mai complicat moment de securitate pentru Europa din ultimii 30 de ani”
Cristina Antal
Jurnalist full-time / Pesimist part-time