Angajații din România nu pot apela încă la ajutorul internetului pentru a accesa propriile date din registrul general de evidență a salariaților (prin portalul Reges sau aplicația Revisal), acest lucru fiind posibil doar din anul 2025, potrivit ziare.com.
Mai puține drumuri la ITM pentru salariați
În luna mai a fost oficializată legea ce dădea posibilitatea salariaților să folosească sistemul informatic, dar aceștia vor trebui să obțină adeverințele de vechime în muncă ca și până acum. Potrivit unui proiect de lege, elaborat în conformitate cu Legea 144/2022 în Codul Muncii, angajații actuali sau foști ai unei firme pot avea posibilitatea să poată accesa online datele din registrul salariaților care îi vizează. Ei ar putea să descarce și să tipărească un extras din registru pentru a putea demonstra vechimea pe care o au în muncă sau în specialitate.
Proiectul încă nu poate fi pus în aplicare deoarece nu există încă o soluția tehnică
Registrul actual online nu oferă, din punct de vedere tehnic, posibilitatea salariaților, foști sau actuali, să acceseze situația lor privitoare la relațiile de muncă. Pentru ca actualizarea registrului online să poată fi realizată, potrivit notei de fundamentare a proiectului de HG, trebuie accesate fondurile europene din cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), menționate pentru acest jalon.
Acest lucru presupune punerea în aplicare a sistemului Reges-online, care trebuie să devină funcțional până pe data de 31 decembrie 2024. Potrivit proiectului de HG, salariatul sau fostul salariat se va putea prezenta personal, sau prin împuternicit, la sediul inspectoratului teritoriul de muncă (unde își are angajatorul sediul/domiciliul, unde își desfășoară activitatea salariațîi unităților fără personalitate juridică sau în a cărui rază teritorială lucrătorul își are domiciliul, dacă angajatorul are/avea sediu în altă parte) pentru obținerea numelui de utilizator și a parolei.