Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene anunță că, de luna aceasta, vor fi mai mulți români care vor primi voucherele sociale în valoare de 250 de lei.
Astfel, pe 26 august a fost încărcată tranșa cu numărul II pentru primele carduri emise în iunie și totodată au fost emise primele astfel de vouchere și pentru „o serie de noi beneficiari”.
Este vorba, potrivit MIPE, de „categoriile de beneficiari care au devenit eligibili după momentul acordării primei tranșe sau care au fost omiși din aceasta, însumând aproximativ 91.000 de persoane”.
Cardurile sociale sunt oferite prin programul „Sprijin pentru România”, în total beneficiarii urmând să primească, până la finalul anului, 1.000 de lei. Ministerul arată că „distribuirea cardurilor pentru încasarea ajutoarelor a început mai devreme decât prevedea calendarul inițial”.
Cardurile pot fi folosite doar de către beneficiari – români identificați ca fiind în situații de deprivare materială sau risc de sărăcie, pe parcursul unui an. Atunci când sunt distribuite, cardurile sunt însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre magazinele unde se pot utiliza cardurile și un număr de telefon pentru cazurile în sunt probleme.
„Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a efectuat la 26 august plățile aferente tranșei II din ajutorul de 1.000 de lei oferit prin programul „Sprijin pentru România”, pentru un număr de 2,4 milioane de beneficiari care au intrat în posesia cardurilor. Reamintim că sunt IV tranșe a câte 250 de lei, oferite o dată la două luni, până la finalul lui 2022”, arată sursa citată.
Totodată, MIPE îi sfătuiește pe beneficiarii care totuși au fost „uitați” să verifice dacă nu cumva cardul este emis și se află la cel mai apropiat oficiu poștal sau, în cazul în care nu sunt pe liste, să sune la 031.9268.
Asigurările sunt că listele vor fi actualizate lunar de Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde.
„Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice. Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste”, mai anunță Ministerul.