Într-o vreme în care se tot bate monedă pe reduceri de cheltuieli bugetare, Guvernul României dă liber la organizarea de concursuri – sau, după caz, examene – pentru ocuparea a mii de posturi libere din administrație.
În ședința de Guvern de ieri a fost aprobat un memorandum asumat de Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, care vizează aprobarea unei sesiuni de organizare a unor concursuri „pentru ocuparea unor posturi vacante sau temporar vacante din sectorul sănătate și asistență socială din cadrul instituțiilor publice locale care au depus cereri eligibile neaprobate în anul 2023”.
Ministerul Dezvoltării solicitase ca în instituțiile publice din toate cele 41 de județe și municipiul București să fie organizate astfel de proceduri pentru ocuparea a 4.555 de posturi vacante sau temporar vacante.
Într-un comunicat al ministerului, ministrul Adrian-Ioan Veștea explică demersul pe care și-a pus semnătura, anume „că sunt profesii și categorii sociale sensibile, care vor fi afectate de blocarea sau reducerea posturilor, iar repercusiunile se vor simți în toată societatea”.
„Instituțiile statului trebuie să fie mai suple, dar să rămână eficiente. Aveam nevoie de cadrul legal pentru ca instituțiile din domeniul sănătății să nu fie afectate, pentru că lipsa de personal conduce la efecte nefaste pentru toți cetățenii vulnerabili. Serviciile medicale sunt indispensabile populației și atragerea de personal de calitate este o nevoie permanentă”, a precizat ministrul Dezvoltării.
Concret, vor fi organizate concursuri pentru: 1.510 posturi de medici (inclusiv stomatologi), 1.847 de posturi pentru personal medical auxiliar (asistente, moașe, infirmiere), 345 de posturi pentru personal de specialitate (kinetoterapeut, chimist, biolog, psiholog, laborant, tehnician medical, psihopedagog, farmacist etc.) și 853 de posturi pentru personal auxiliar (asistent social, jurist, inginer, economist, inspector etc).