Românii au strâns serios șurubul de pandemie: s-au lăsat de semințe

Vânzările de “bomboane agricole” au fost influiențate negativ de Covid 19

Încep cu un banc văzut la stand-up comedy. Cică cu vreo patru înaintea americanilor Ceaușescu a trimis o Dacia 1300 modificată cu pasageri pe lună. Totul a fost păstrat secret. Când le-a venit rândul americanilor, Neil Armstrong acostează pe Lună, și când se pregătea să facă primul pas cu declarația de rigoare “un pas mic pentru om, un salt uriaș pentru omenire”, scapă o înjurătură și spune: “Houston, avem o problemă!. Nu suntem primii pe lună”. Houston întreabă: “Au fost rușii?”. Neil răspunde cu încă o înjurătură și zice : “Nu, nu au fost ei. Cred că au fost românii”. Houston întreabă: “De unde ți-ai dat seama?”. “După mormanul de coji de semințe de pe jos”, răspunde Neil.

Chiar dacă considerați poanta reușită sau nu, cert este că românii se lasă încet-încet de viciile naționale, mai exact de consumul de semințe pe cap de locuitor. Sau cel puțin așa arată raportările oficiale ale producătorilor consacrați pe piața semințelor și snacks-urilor.

Unul dintre cei mai importanți jucători de pe piață, Golden Foods Snacks SA, are serioase semne de întrebare în ceea ce privește evoluția vânzărilor în contextul pandemiei. “Situația generată de pandemia COVID-19 și declararea stării de urgență în România și Europa a determinat populația să-și aloce cheltuielile pentru consumul produselor de bază, schimbând astfel ierarhia consumului de alimente.

Nimeni nu știe exact ce ne va rezerva perioada următoare sau cât va mai dura această situație, iar vânzările estimate de Golden Foods Snacks pentru anul 2020 „sunt mai mici sau cel mult la nivelul celor din 2019”, a raportat compania către piața de capital. La acestea s-au mai adăugat și restricțiile din transporturi, astfel că societatea a fost nevoită să renegocieze cu băncile contractele de creditare. S-au obținut amânări la plata creditelor, însă dacă vânzările nu vor reveni la valoarea normală, nu se știe cât de folositoare va fi păsuirea băncilor.

Ecologiștii și responsabili cu curățenia publică nu pot decât să se bucure. Am scăpat parțial de mormanele de coji de semințe “produse de meltenii” din parcuri și scări de bloc.

2019, deloc bun

Potrivit raportărilor financiar-contabile anul trecut nu a fost prea bun pentru producătorul de semințe de consum. Deși cifra de afaceri netă a fost de peste 50,4 milioane lei, mai bine decât în 2018, atunci când afacerile s-au cifrat la 46,2 milioane lei, profitul a fost de trei ori mai mic. Golden Foods Snacks a raportat pentru anul trecut venituri totale de peste 54,2 milioane lei și cheltuieli totale de 53,861 milioane lei. În 2018 firma a înregistrat venituri de 47.38 milioane lei și cheltuieli de 46,1 milioane lei. Rezultă un profit de doar 394.307 lei anul trecut comparativ cu profitul de aproape1,3 milioane lei îregistrat în 2018. La 31 decembrie 2019 capitalul social al SC Golden Foods Snacks SA în valoare de 23.500.000, lei este format din 2.350.000 de părți sociale cu o valoare nominală de 10 lei fiecare. Capitalul social este deținut de asociații GF Holdings Limited – 55,7763% și Golden Brands Limited – 44,2237%.

Ziarul de Investigatii

Articolul precedentSilozurile lui Ceaușescu, (aproape) cu lacătul pe ușă
Articolul următorConsilierii din Sectorul 1 au votat majorarea ajutorului pentru plata chiriei