Comisarul european pentru Transport, Violeta Bulc, a lansat joi un avertisment serios la adresa autorităţilor române, cu prilejul unei întrevederi pe care a avut-o la Bruxelles cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus. Violeta Bulc l-a atenţionat pe Ioan Rus să pună accentul pe dezvoltarea transportului feroviar şi să închidă căi ferate doar dacă este neapărat necesar. Cu această ocazie a ieşit din nou la iveală minciuna fostului ministru al Transporturilor Dan Şova, care susţinea cu tărie că oficialii Comisiei Europene i-au cerut să închidă 4.000 km de cale ferată.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, s-a întâlnit joi la Bruxelles cu Violeta Bulc, comisarul european pentru Transporturi. Cei doi au discutat discutat pe marginea Master Planului General de Transport, dar au fost abordate și teme de actualitate ale politicii de transport de la nivelul Uniunii Europene, a informat joi seara Ministerul Transporturilor (MT).
’’Comisarul european pentru Transport a recomandat României ca în strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare să acorde atenție potențialului maxim de dezvoltare a acestui tip de transport, iar reducerea rețelei de cale ferată să fie judicios realizată, numai după ce au fost epuizate toate celelalte posibilităţi de rentabilizare a acesteia’’, a declarat Ioan Rus.

Violeta Bulc: la nivelul UE, accentul va fi pus pe transportul feroviar

Ioan Rus

Violeta Bulc a subliniat că la nivelul Uniunii Europene accentul va fi pus în viitor pe transportul feroviar și a vorbit de o orientare strategică a Uniunii Europene spre căile ferate, dat fiind potențialul acestui tip de transport în tot spaţiul comunitar. Ea le transmite autorităților române că în strategia de dezvoltare a căilor ferate să fie analizate nu doar date de trafic și date economice, ci să se țină cont și de eventuale evoluții și dezvoltări ale căilor ferate, mai precizează MT.
Ioan Rus s-a repliat după ce a auzit poziţia tranşantă a comisarului Violeta Bulc, dezicându-se, practic, de colegul său de partid Dan Şova. Ministrul a dat asigurări că autoritățile române iau foarte serios în calcul faptul că viitorul aparține căilor ferate, tendință evidentă în toate statele membre UE. De asemenea, Ioan Rus a precizat că și creșterea favorabilă a economiei românești va face posibilă luarea deciziilor potrivite, mai ales că dezvoltarea corespunzătoare a rețelei de cale ferată va potența dezvoltarea proiectelor navale și aeriene din Master Planul General de Transport și va da greutate dezvoltării Portului Constanța.
Ministrul Transporturilor a dat asigurări că Master Planul General de Transport respectă în totalitate rețeaua TEN-T Core și Comprehensive, iar apoi, în prioritizarea proiectelor, e luat în calcul interesul national, care înseamnă nevoia de interconectivitate a regiunilor istorice ale țării.

Siim Kalas, predecesorul Violetei Bulc, a scos primul la iveală minciuna lui Dan Şova

Noua luare de poziţie a Comisiei Europene, de această dată prin vocea comisarului Violeta Bulc, vine la opt luni după ce predecesorul său Siim Kalas spusese practic acelaşi lucru. La solicitarea Europeanul.org, Siim Kallas a dezvăluit, în toamna anului trecut, că oficialii Comisiei Europene nu au cerut reducerea reţelei de cale ferată din România. A fost pentru prima oară când Dan Şova a fost prins cu minciuna, în această speţă, evident!
Iată ce răspuns tranşant a trmis în toamnă, la solicitarea Europeanul.org, purtătorul de cuvânt al lui Siim Kallas, Dale Kidd:
“Comisia Europeană a adoptat ținte ambițioase pentru creșterea traficului feroviar și dezvoltarea infrastructurii feroviare, în Cartea Albă a Transporturilor din 2012. Serviciile Comisiei sunt în strâns contact cu autoritățile române nu numai în ce privește Master Planul, dar și pe baza Memorandumului de înțelegere a balanței plăților, a Acordului de Parteneriat 2014-2020 și a altor programe operaționale pentru aceeași perioadă pentru implementarea fondurilor europene structurale și de coeziune. Vreau să vă reasigur că CE nu (sublinierea lui Dale Kidd – n. red.) a cerut sau convenit cu România închiderea a 4.000 km de căi ferate”.
Adică exact ce susţinea, fără vreo tresărire în glas, Dan Şova că i s-ar fi cerut de la Bruxelles. Acum, luarea de poziţie a comisarului european Violeta Bulc nu face decât să întârească cele afirmate de oficialii Comisiei în octombrie anul trecut. Şi anume că Dan Şova a minţit!

Articolul precedentDosarul Romprest a fost trimis în judecată de procurorii DIICOT.
Articolul următorIoan Oltean s-a mai căptuşit cu un dosar pentru fapte de corupţie.