Compania Meta este chestionată de Comisia Europeană vizavi de mai multe aspecte cu care se confruntă utilizatorii Facebook și Instagram.
Recent, CE a solicitat furnizarea a mai multor informații informații privind abonarea la opțiunea „fără reclame”, însă acestea nu sunt singurele solicitări.
Potrivit unui comunicat de presă, în toamna anului trecut, Meta fusese chestionată inclusiv vizavi de conținutul cu caracter terorist, gestionarea riscurilor legate de discursul civic și procesele electorale, precum și protecția minorilor, și se pare că răspunsurile oferite de companie nu au fost suficiente.
Iar avertismentul este simplu: „Comisia poate impune amenzi pentru transmiterea de informații incorecte, incomplete sau înșelătoare ca răspuns la o cerere de informații. În cazul în care Meta nu răspunde, Comisia poate hotărî să solicite informațiile prin intermediul unei decizii. În acest caz, lipsa unui răspuns în termenul stabilit ar putea duce la impunerea de penalități cu titlu cominatoriu”.
„Actuala cerere de informații se bazează pe răspunsurile anterioare ale Meta și solicită informații suplimentare cu privire la metodologia care stă la baza rapoartelor Meta privind evaluarea riscurilor și măsurile de atenuare a acestora, protecția minorilor, alegerile și manipularea mass-mediei. Se solicită, de asemenea, ca Meta să furnizeze informații privind practicarea așa-numitei „shadow banning” (blocarea accesului utilizatorilor fără știrea lor) și lansarea Threads.
Până la 15 martie, Meta trebuie să furnizeze informațiile solicitate în baza răspunsurilor anterioare ale Meta către Comisie, iar răspunsurile la celelalte întrebări trebuie transmise până la 22 martie 2024. Pe baza evaluării răspunsurilor primite de la Meta, Comisia va analiza care sunt etapele următoare. Acest lucru ar putea implica deschiderea oficială a procedurii în temeiul articolului 66 din Regulamentul privind serviciile digitale”, transmite Comisia.