Foto: România Liberă
Foto: România Liberă

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a trimis furnizorilor de energie electrică și gaze naturale un chestionar prin care se dorește centralizarea cu exactitate a numărului de facturi eronate ce au ajuns la clienți, consumatori casnici și non-casnici, pe fondul aplicării prevederilor Legii 259/2021 ce prevede plafonarea și compensarea facturilor la energie.

Astfel, potrivit unui comunicat al ANPC, în cadrul unei întâlniri pe care conducerea Autorităţii a avut-o cu operatorii economici din domeniul energiei electrice şi gazelor naturale, pentru a se asigura că aceştia sunt pregătiţi să aplice prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 3/2022, preşedinte ANPC, Horia Constantinescu, a afirmat că ANPC va pregăti un mod standardizat de comunicare cu aceştia.

Mai mult decât atât, pe 2 februarie 2022, a fost expediat prin e-mail, către toate companiile care furnizează energie electrică și gaze naturale operatorilor casnici din România, un chestionar care conține o rubricație detaliată în urma completării căruia va fi posibilă o centralizare exactă a numărului de facturi greșit întocmite, în raport cu prevederile celor două ordonanțe ce completează Legea 259/2021, OUG 118/2021 și OUG 3/2022.

 „Așa cum am spus la începutul săptămânii, dorim să avem date certe, asumate, pentru a putea cuantifica dimensiunea exactă a facturării eronate în domeniul energiei electrice și gazelor naturale, în România. Ne-am ținut de cuvânt și, imediat am construit un chestionar care să ne permită radiografierea precisă a fenomenului și, în raport cu acest lucru, să putem aborda concret și rapid controlul remedierii eventualelor greșeli. Imediat cum centralizăm toate datele, le vom da publicității”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.

Tot pe 2 februarie, secretarul de stat în Ministerul Energiei, Dan Dragoş Drăgan, a declarat, în şedinţa de Guvern, referitor la schema de ajutor privind plafonarea şi compensarea facturilor la energie, instituită prin OUG 118/ 2021, că „în urma controalelor desfășurate la toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale, la nivel săptămânii trecute, au fost identificat un număr 89.195 de facturi greşite, iar la nivelul energiei electrică, au fost identificate peste 450.000 de facturi greşite”.

Aproape jumătate de milion de facturi la energia electrică au fost greșite

Articolul precedentȘefa Comisiei Europene a anunțat măsuri drastice împotriva Rusiei în cazul invadării Ucrainei
Articolul următorSondaj INSCOP: Două treimi dintre români cred că pandemia de Covid-19 a fost provocată de elitele globale