Grupul Carrefour preia rețeaua de magazine Cora din țară, tranzacția cu Romania Hypermarche SA fiind aproape parafată, în condițiile în care a fost autorizată de Consiliul Concurenței.

Astfel, din ce detaliază Consiliul Concurenței, nu a fost identificată nicio problemă sau vreo chichiță ascunsă în cadrul analizei efectuate, când „a fost evaluat impactul operațiunii asupra opțiunilor producătorilor/ furnizorilor de produse alimentare și nealimentar”.

Mai aplicat, Consiliul Concurenței arată într-un comunicat că „s-a constat că furnizorii au ca opțiuni pentru plasarea produselor și celelalte formate de magazine, incluzând rețele locale de supermarketuri, cash&carry, comerț tradițional etc” și că, totodată, „prezența unor competitori importanți pe această piață generează o presiune concurențială semnificativă pentru a nu crește prețurile pentru consumatori, Carrefour fiind concurat de grupul Schwarz (Kaufland&Lidl), Auchan, Profi, Penny și Mega Image”.

Analiza autorității a avut în vedere și „ariile de captare a consumatorilor din jurul magazinelor Cora, respectiv 10 hipermarket-uri în București, Bacău, Constanța, Drobeta Turnu Severin, Cluj Napoca, Ploiești și 8 magazine de proximitate Cora Urban în București și Chiajna (jud. Ilfov), luând în calcul o zonă de până la 10 minute de mers cu mașina în jurul hipermarketurilor/ supermarket-urilor și o zonă de până la 10 minute de mers pe jos și cu mașina în jurul magazinelor de proximitate”.

Și, cum Consiliul Concurenței nu a primit observații din partea mediului de afaceri privind această tranzacție, concluzia a fost că nu există „obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața romȃnească sau pe o parte a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”. Mai mult, tranzacția a fost analizată anterior și la nivelul Comisiei Europene, unde de asemenea a primit „undă verde”.

Operațiunea a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România este cea mai afectată de această tranzacție, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul, iar forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel național.

Grupul Carrefour operează în România magazine de vânzare cu amănuntul, sub formă de hipermarketuri (Carrefour), magazine de tip supermarket (Carrefour Market), magazine de proximitate (Carrefour Express) și magazine de tip discount (Supeco).

Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerțul cu amănuntul. În România deține hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Decizia autorității de concurență va fi publicată pe site-ul autorității naționale de concurență, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial”, se mai precizează în comunicat.

Articolul precedentFlorin Cîțu, activ pe Facebook: „PNL, trezește-te!”
Articolul următorNăsui, despre PNL: „Primii care părăsesc barca sunt șobolanii”