Un nou eșec al negocierilor: sindicaliștii din Educație au respins aseară oferta cu care au venit reprezentanții Guvernului, astfel că mișcările de protest continuă.
Potrivit discuțiilor, sindicaliștii nu au fost de acord cu eșalonarea majorării salariale și au cerut dublarea sumei de la 1.000 de lei la 2.000 de lei.
Ieri, premierul Nicolae Ciucă, împreună cu președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, ministrul Educației, Ligia Deca, ministrul Muncii, Marius Budăi, și secretarul general al Guvernului, Marian Neacșu, i-au primit pe liderii sindicatelor având pe masă o ordonanță de urgență ppotrivit căreia salariul minim va crește începând cu luna iunie cu 1.000 de lei brut lunar – pentru personalul didactic și didactic auxiliar din învățământ, respectiv cu 400 lei brut pe lună pentru personalul nedidactic din sistemul educațional.
Totodată, potrivit unui comunicat transmis de Guvern, „majorările salariale potrivit noii grile se vor face etapizat, în maxim trei ani de la intrarea în vigoare a noii legi a salarizării, prima tranșă reprezentând 40 la sută din valoarea totală a majorărilor”.
Iar după discuții, mesajul a fost că „Coaliția de guvernare face un nou apel la responsabilitate către toate cadrele didactice și întreg personalul care contribuie la buna funcționare a sistemului educațional, pentru a înceta greva și a permite reluarea accesului la educație pentru cei peste 3.000.000 de elevi din România, dintre care aproape 300.000 se pregătesc pentru evaluarea națională și bacalaureat”.
Pe de altă parte, liderul PSD Marcel Ciolacu și-a exprimat convingerea pe Facebook că s-a „ajuns, împreună cu liderii sindicali din Educație, la o soluție care oferă toate premisele ca profesorii să se întoarcă la ore, iar anul școlar să se termine în condiții normale.
Majorarea cu 1.000 de lei a salariilor pentru profesori, respectiv 400 de lei pentru personalul auxiliar, este un pas semnificativ dintr-un proces mai larg, care va fi întărit prin noua lege a salarizării unitare.
Este clar acum că obiectivul nostru este unul comun: ca în noua grilă de salarizare, salariul profesorului debutant să se raporteze la salariul mediu brut din economie și să însemne punctul de referință al grilei de salarizare din educație.
Consider că cerința dascălilor, ca salariile din educație să reprezinte o expresie mult mai echitabilă a respectului social cuvenit acestei profesii, a fost îndreptățiță. Și voi continua să cred că, atunci când apare o criză socială, rolul liderilor politici este să țină cont de prioritățile societății, nu de negocieri politice”.