Declarații dure după un nou blocaj al sistemului informatic al CNAS și după o scrisoare deschisă a medicilor de familie. Ministrul Pintea: „Am luat decizia schimbării conducerii casei”

Reacție dură a ministrului Sănătății, care amenință că vor cădea capete, după ce ieri, Societatea Națională de Medicina Familiei a trimis o scrisoare deschisă Guvernului României, Ministerului Sănătății și CNAS, în legătură cu un nou blocaj al sistemului informatic. Nu există lună în care sistemul informatic al CNAS să nu pice, însă se pare că medicii au ajuns la capătul răbdării. De fapt, „la limita suportabilității”, după cum se arată în scrisoarea care poate fi citită integral aici.

Sistemele informatice pe baza cărora ar trebui să se stabilească relația dintre prestatorii de servicii (medicii de familie), asigurător (Casa Națională de Asigurări de Sănătate) și beneficiar (pacientul român) funcționează cu sincope atât de mari încât mai curând se poate spune că nu funcționează. Toate efectele negative ale acestei situații se răsfrâng în primul rând asupra pacienților prin prelungirea timpului de așteptare.

Documentele emise la un cabinet de medicină de familie (bilet de trimitere, rețetă electronică) trebuie validate în termen de max 72 de ore însă au fost situații în care pe o perioada de 3 zile sistemul a funcționat adunat 2-3 ore. Mulți dintre medicii de familie se trezesc noaptea pentru a valida documentele de peste zi, sperând că sistemul este mai accesibil în această perioadă a zilei. Tot în această perioadă a zilei medicii de familie încearcă și dacă au noroc reușesc să facă raportările lunare obligatorii către CNAS”, se arată în scrisoarea deschisă.

Astăzi, Sorina Pintea a avut o intervenție la Realitatea TV, în care a precizat că sistemul este unul prost iar personalul angajat pentru mantenanță nu este capabil să gestioneze situația. Cu toate că a subliniat că CNAS nu este în subordinea ministerului pe care îl conduce, Sorina Pintea a transmis că vor fi schimbări la vârful instituției.

Sistemul a fost updatat de nenumărate ori, din păcate nu funcţionează, nu s-a ţinut cont de numărul mare de utilizatori în acelaşi timp, nu s-a ţinut cont de anumite aspecte. Pe de altă parte s-au risipit bani pe pregătirea unor persoane care trebuia să menteneze sistemul şi care nu se pricep, nu au fost pregătiţi corespunzător. Au fost contracte denunţate, au fost plângeri penale.

Eu nu pot decât să îmi cer scuze pacienţilor, medicilor pentru neplăcerile pe care le provoacă utilizarea acestui sistem şi să îi asigurăm că Ministerul Sănătății face toate eforturile. Dau dreptate medicilor de familie pentru că eu sunt în legătură directă câţiva dintre ei şi de fiecare dată, în fiecare zi, îmi aduc la cunoştinţă ceea ce se întâmplă. De altfel, de aceea am şi luat decizia schimbării conducerii casei, am luat decizia verificării acestui sistem încă de acum câteva luni”, a declarat Sorina Pintea, citată de Știri pe Surse.

Share: