Părerea unui medic despre operatorii de la 112: „Pun întrebări aiurea, să nu mai spun că ne trimit şi aiurea, la adrese greşite”

Tragedia de la Caracal aduce în atenție mai multe probleme ale sistemului românesc, printre care și profesionalismul angajaților de la serviciul de urgență 112. Un medic care cunoaște foarte bine ceea ce se întâmplă, în calitate de director medical al Serviciului Judeţean de Ambulanţă Brăila, consideră că multe intervenții sunt îngreunate de operatorii de la 112, care sunt slab pregătiți. Totuși, sunt tolerați deoarece au fost angajați pe sistemul PCR (pile, cunoștințe și relații).

În jur de 6-8 minute durează până ajunge apelul la noi, la Ambulanţă, după ce a fost preluat de dispecerat. E foarte mult! De ce să dureze atât?! Se întâmplă asta, pentru că pun întrebări aiurea, să nu mai spun că ne trimit şi aiurea, la adrese greşite. Vă dau un exemplu de săptămâna trecută. Mă trimite la Tufeşti la o gravidă inconştientă. Când am intrat în Tufeşti, ne sună fata de la 112 care a preluat apelul, şi ne spune că, de fapt, nu este în Tufeşti, este în Viziru. Şi să nu mai zic că ne dau adrese din alt judeţ”, a subliniat medicul Florin Ştefan, citat de obiectivbr.

Share: