-1.9 C
București
joi, 25 decembrie 2025
Acasă Blog Pagina 76

Și dacă petardele ar fi droguri?

Petarde - Foto-Meineresterampe - Pixabay

Petiții, declarații de presă, revoltă pe facebook, ochi scoși, handicapuri permanente, animale speriate, tragedii. Așa arată fiecare sfârșit de an în România

În fiecare an, de sărbători, Poliția Română declară cantitatea de petarde confiscată. În fiecare an, Poliția Română face capturi record.

Recordul de anul trecut este depășit de recordul de anul ăsta care, la rândul lui va fi depășit de recordul de anul viitor. Pare totuși că polițiștii sunt depășiți de situație. Poate că ei, cei din stradă, își fac treaba, dar șefii lor, ce fac?

Să fie vorba de șpagă? Să fie vorba de impotența statului? Oricum ar fi, petardele sunt sinonime cu sfârșitul de an. O mizerie mai mai mare decât cea a petardelor, care se repetă, este greu de imaginat.

Avem Poliție Locală care în afară de a patrula și a da amenzi pentru parcare, ori de a interveni la vreun conflict domestic cu amenzile din dotare, n-am prea auzit să facă și altceva. Poate doar ăia din Sectorul 5 ce mai prind niște droguri pe stradă…în rest, pare un consum inutil de resurse și cam atât.

Petardele se vând online, ori în ceea ce unii consideră a fi ”tarabe legale”. Am mari îndoieli că tot ceea ce auzim de mai bine de o lună, în special seara reprezintă ”petarde legale”. Și atunci, întreb: bă băieți, petardele se văd și se aud, și au intrat în țară într-un mod total ilegal, dar oare drogurile pe care nu le vedem și nu le auzim, oare alea cam câte sunt? Și cum intră în țară?

Nu este normal să ne întrebăm dacă cu lucruri care se văd și se aud procedați într-o mare durere în spate, oare cu altele care sunt și mai scumpe, și mai mici ca volum de transport, oare cum procedați?

Atât de ieftin este Statul Român? Atât de ieftini sunteți? Din ciclul copilului meu nu i se poate întâmpla, se aplică aceeași regulă ca la permisele auto, ca la drogurile prezente în școli ori în cârciumi, sau la festivalurile de muzică!

Poate că da, copilul tău nu va pune mâna pe petarde, dar poate prietenul lui îi va arunca, așa, în glumă, una în față.

Cunosc polițiști corecți, am văzut vameși integri, am văzut că sunt oameni ai legii care chiar aplică legea! Nu lor mă adresez! Nu toată Poliția Română este coruptă, nu toți vameșii iau șpagă!

Dar atât timp cât din stradă se aud petarde, atât timp cât cabinetele veterinare sunt pline de animale din cauza petardelor, atât timp cât camerele de gardă ale spitalelor de urgențe sunt ”vizitate” de victime ale petardelor, unii iau șpagă an de an. Oare unde ajunge șpaga asta? Și, se măsoară în milioane de euro, sau se măsoară în greutate, se cântărește? 127 de kg de bancnote de 100 de euro?

Dacă tot vă dați iubitori de România, de ce nu interziceți de tot petardele? DE TOT! NICIUNA LEGALĂ!

Fake News și reacția oficială a Primăriei Sectorului 5

Vlad Popescu Piedone - Foto Ziarul de Investigații

Fake News-ul Publicat

Pe data de 30 decembrie 2024, mai multe surse media au raportat că în cadrul ședinței ordinare a Consiliului Local Sector 5 ar urma să fie discutat un proiect de hotărâre care propune majorarea salariilor bugetarilor și personalului contractual din Primăria Sectorului 5, condusă de Vlad Popescu Piedone, și instituțiile subordonate. Potrivit informațiilor vehiculate, majorările salariale ar include creșteri semnificative, precum:

  • Administratorul public: De la 21.798 lei la 29.600 lei (36%).
  • Directorii: De la 18.176 lei la 19.351 lei (6%).
  • Șefii de serviciu: De la 13.640 lei la 16.798 lei (23%).

De asemenea, s-a susținut că propunerea vine chiar în ziua în care Guvernul discută reducerea cheltuielilor publice prin „Ordonanța Trenuleț”, iar inițiativa aparține viceprimarului Lazarov Alexandru Sebastian, consilier local PSD. S-a speculat, totodată, că funcția de administrator public ar fi vizată de o majorare semnificativă a salariului.

Reacția Oficială a Primăriei Sectorului 5

Pentru a combate dezinformarea și a oferi cetățenilor informații corecte, Primăria Sectorului 5 a emis o clarificare oficială care demontează informațiile false vehiculate în spațiul public:

  1. Majorările salariale vizează exclusiv funcțiile de execuție:
    • Proiectul de hotărâre propus în Consiliul Local prevede ajustări salariale doar pentru funcțiile de execuție. Din funcțiile de conducere, doar șefii de serviciu beneficiază de o ajustare salarială, în timp ce directorii și administratorul public nu beneficiază de nicio creștere salarială.
  2. Context economic și legislativ:
    • Ajustările propuse sunt justificate de:
      • Creșterea inflației.
      • Migrarea personalului către alte sectoare care oferă salarii mai atractive.
      • Multiplicarea coeficienților salariali în funcție de salariul minim brut pe economie.
    • Unele comparații salariale au fost denaturate, deoarece salariile anterioare includeau un spor pentru condiții de muncă, care acum este consolidat în salariul de bază.
  3. Procentul real al majorărilor:
    • Ajustările propuse pentru funcțiile vizate sunt de 10-11%, și nu de 23-36%, cum s-a vehiculat eronat.
  4. Administratorul public și directorii:
    • Salariul administratorului public rămâne plafonat la suma de 19.320 lei, în conformitate cu prevederile legislative (OUG nr. 130/2021 și OUG nr. 115/2023). Prin urmare, nu se modifică nici măcar cu un leu.
    • De asemenea, salariile directorilor sunt plafonate și nu vor suferi modificări.
  5. Comparativ cu alte sectoare din București:
    • Salariile angajaților din Primăria Sectorului 5 sunt printre cele mai mici dintre unitățile administrativ-teritoriale din București. Chiar și după eventualele ajustări, acestea vor rămâne sub nivelul celor din alte sectoare:
      • Sector 1: Administrator – 22.200 lei.
      • Director FP – salariul 21.830 lei
      • Sector 3: Administrator – 19.320 lei
      • Director FP – salariul 19.215 lei
      • Sector 4: Administrator – 27.047 lei.
      • Director FP – salariul 27.047 lei
      • Sector 6: Administrator – 29.600 lei.
  6. Transparență și informare corectă:
    • Primăria Sectorului 5 a publicat fluturașii de salariu ai funcțiilor de administrator public, director general și șef serviciu, pentru a oferi transparență totală. De asemenea, a prezentat date detaliate despre salariile corespunzătoare altor sectoare din București, subliniind diferențele semnificative.
Fluturas salariu Iulian Carlogea

Salariile actuale în Primăria Sectorului 5 sunt la nivelul anului 2020

Primăria Sectorului 5 a clarificat situația și a subliniat că informațiile vehiculate public sunt în mod intenționat eronate și exagerate. Ajustările salariale propuse sunt moderate și necesare, având ca scop sprijinirea personalului din funcțiile de execuție și reducerea migrației forței de muncă.

Prin aceste precizări, instituția încurajează o informare corectă și bazată pe surse oficiale, reafirmând angajamentul său față de transparență și corectitudine în raport cu cetățenii Sectorului 5.

Primarul din Brezoi, trimis în judecată, alături de contabilul primăriei și trei administratori

Sursa: Facebook

Acuzații oficiale la adresa primarului orașului Brezoi, județul Vâlcea.

Adrian Robert Schell a și fost suspendat din funcție în urmă cu două luni, dată fiind ancheta care se derula, fiind acuzat de obţinere ilegală de fonduri în formă continuată, abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, angajare a cheltuielilor din bugete peste limita creditelor bugetare aprobate şi spălarea banilor în formă continuată.

Alături de primar, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Vâlcea i-au trimis în judecată acum și pe șeful serviciului contabilitate al Primăriei oraşului Brezoi, pentru obţinere ilegală de fonduri în formă continuată, abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, angajare a cheltuielilor din bugete peste limita creditelor bugetare aprobate şi spălarea banilor în formă continuată, dar și pe trei administratori de societăţi comerciale, acuzați fie de complicitate la obţinere ilegală de fonduri în formă continuată, de complicitate la abuz în serviciu dacă funcţionarul public a obţinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, fie spălarea banilor în formă continuată.

Iar acuzațiile descrise în rechizitoriul înaintat Tribunalului Vâlcea au fost probate în baza actelor de cercetare derulate de ofițerii de poliție judiciară ai Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Vâlcea, cu sprijinul polițiștilor din cadrul Poliției Române.

Inclusiv în octombrie 2021, când ofițerii de poliție din cadrul DGA – Serviciile Județene Anticorupție Vâlcea, Argeș, Dâmbovița, Olt, Dolj, Gorj, Alba și Sibiu, sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Vâlcea, au efectuat 18 percheziții domiciliare la sediul Primăriei Brezoi, locuințele unor funcționari și alte persoane fizice și sediile unor societăți comerciale, ocazie cu care au fost ridicate documente, sisteme informatice și alte bunuri care prezentau interes pentru cauză.

Totodată, în instanță urmează a se discuta și asupra propunerii de a se menţine măsurile asiguratorii dispuse în cauză. Pentru că, pentru recuperarea prejudiciului, în cauză s-au dispus măsuri asiguratorii asupra bunurilor aparținând inculpaților.

Inculpaţii, în calitate de primar al oraşului Brezoi/ordonator de credite şi în calitate de şef serviciu contabilitate la Primăria oraşului Brezoi, cu încălcarea mai multor dispoziţii legale, în scopul obţinerii fără drept de la bugetul de stat a unor sume defalcate din TVA, în luna octombrie 2018, au întocmit cererile pentru solicitarea de sume defalcate din TVA, cu ajutorul altui inculpat, în calitate de administrator al unei societăţi comerciale, societate pretins a fi furnizor de bunuri, servicii şi lucrări al oraşului Brezoi.

Cererile respective le-au folosit şi prezentat la A.J.F.P. Vâlcea, împreună cu mai multe documente şi date false ce atestau în mod nereal calitatea de furnizor către oraşul Brezoi a societăţii comerciale administrate de alt inculpat, precum şi existenţa unor obligaţii de plată ale oraşului Brezoi către această societate comercială, cu consecinţa obţinerii în mod nelegal de la bugetul de stat a sumei de 590.350 lei, în baza a două decizii ale A.J.F.P. Vâlcea, corelativ cu stingerea obligaţiilor de plată restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale ale societăţii comerciale.

În perioada 2015 – 2020, inculpații primar al Orașului Brezoi și șef serviciu contabilitate, cu încălcarea atribuţiilor de serviciu şi cu complicitatea reprezentanţilor legali ai mai multor societăţi comerciale, inclusiv a celor doi inculpați administratori de de societăți comerciale, în derularea mai multor contracte de achiziţie publică, au efectuat mai multe plăţi nelegale, nedatorate, fără bază legală şi fără a avea legătură cu activitatea Primăriei oraşului Brezoi, în favoarea a patru societăţi comerciale, obţinând un folos necuvenit acestor societăţi de aceeaşi valoare şi cauzând o pagubă oraşului Brezoi în sumă de 859.367 lei.

În perioada noiembrie 2015 – iulie 2021, inculpații primar al Orașului Brezoi și șef serviciu contabilitate, cu încălcarea atribuţiilor de serviciu, au efectuat 67 plăţi nelegale, nedatorate, cu titlu de „drepturi salariale” în valoare totală de 213.056 lei către fiul unuia dintre inculpați, care nu este și nici nu a fost angajat al Primăriei oraşului Brezoi, fără a avea la bază un temei legal, în baza căruia să poată realiza aceste plăţi, cu activitatea instituţiei primăriei, cauzând o pagubă oraşului Brezoi şi, totodată, obţinând un folos necuvenit fiului inculpatului de aceeaşi valoare, respectiv 213.056 lei.

În luna august 2019, după ce unul dintre inculpați, administrator de scoetate comercială, a obţinut foloase necuvenite, suma de 600.671,59 lei a fost introdusă de către acesta într-un circuit financiar de spălare a banilor proveniţi din infracţiuni, fiind transferată nejustificat prin intermediul utilizării abuzive a instrumentelor şi circuitelor financiare, precum şi prin utilizarea de acte false, prin conturile societăţilor comerciale administrate de inculpat şi prin contul UAT oraşul Brezoi, astfel că inculpaţii primar al orașului Brezoi și șef serviciu contabilitate, cunoscând că cel puţin o parte din aceşti bani provin din infracţiunile comise au acceptat să participe la acest circuit fraudulos cu implicarea UAT oraşul Brezoi.

Astfel, în final, au restituit această sumă de bani parţial obţinută din infracţiuni în conturile societăţii administrate de unul dintre inculpați, toate acestea în scopul ascunderii şi disimulării originii ilicite a acestor sume de bani precum şi în scopul de a ajuta persoanele care au comis infracţiunile din care au provenit sumele de bani ilegale să se sustragă de la răspunderea penală.

În cursul anului 2021, inculpații primar al Orașului Brezoi și șef serviciu contabilitate au încheiat trei contracte de achiziţie publică peste limitele maxime ale creditelor bugetare aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli al oraşului Brezoi, aferent anului 2021, fără să se asigure că au fost rezervate şi fondurile publice necesare plăţii acestora în exerciţiul bugetar curent.

În plus, aceștia, în calitate de primar al oraşului Brezoi/ ordonator de credite și în calitate de şef serviciu contabilitate la Primăria oraşului Brezoi, cu încălcarea atribuţiilor de serviciu, au efectuat în luna octombrie 2021, o plata nelegală, fără a exista o hotărâre a Consiliului Local Brezoi şi o solicitare a unei unităţi centrale de cult, în favoarea unei societăţi comerciale, obţinând un folos necuvenit de aceeaşi valoare unităţii de cult din oraşul Brezoi, căreia societatea comercială i-a efectuat diverse lucrări de reparaţie, lucrări fără legătură cu patrimoniul sau activitatea instituţiei Primăriei oraşului Brezoi, cauzând o pagubă oraşului Brezoi în valoare de 226.745,72 lei”, detaliază DGA.

Popescu Piedone: „Îmi doresc ca Ilie Bolojan să fie președinte interimar, așa cum este legal și normal!”

Cristian Popescu Piedone - Foto Ziarul de Investigatii zin.ro

Cristian Popescu Piedone critică încăpățânarea lui Klaus Iohannis de a rămâne pe scaunul de la Cotroceni.

Deși mandatul i-a expirat, ieri, Iohannis a fost cel care a condus ceremonia de învestitură a noului Guvern.

Și, din punctul de vedere al fostului edil Popescu Piedone, Klaus Iohannis trebuie să meargă acasă. Opinie împărtășită de altfel de cei mai mulți dintre români, specialiști în drept sau nu, și inclusiv de membri ai PNL.

Aseară, Cristian Popescu Piedone a comentat noutățile zilei: învestirea Guvernului Ciolacu 2, desemnarea unui candidat unic la alegerile prezidențiale din partea coaliției pro-europene, dar și desemnarea președinților SEnatului și Camerei Deputaților.

Și, pe cât de dezamăgit se arată Popescu Piedone de atitudinea lui Iohannis, pe atât se arată de încrezător în privința viitorului – cu liderul PNL Ilie Bolojan, ca șef al Senatului, președinte de țară interimar, cu Crin Antonescu ca prezidențiabil și, nu în ultimul rând, cu soarta țării în mâinile Guvernului Ciolacu 2.

Toate, explicate într-o postare pe Facebook, în stilul cu care Popescu Piedone ne-a obișnuit. Tăios, dar corect:

Iohannis, parcă te văd… bezmetic, fudul, disperat, avar!

După zece ani… ești aceeași lighioană mârșavă! Singur pe lume, într-o lume pe care n-ai înțeles-o și n-o s-o înțelegi
Singur și bătrân, alergi hai-hui prin bucăți de lume… să bifezi nimic!
Nimic… Iohannis! Nimic…

TU nu ai cui să povestești ce ai văzut, haihuiule!
Doare?
Păi doare, saltimbancule…
Și o să doară… și o să doară, parșivule!

În zece ani, niciun amic de seamă n-ai fost capabil! În zece ani, nimic!
Tu cu ale tale avioane, NOI cu ale noastre!
De ce nu pleci, stafie? Că, sincer, NE știe lumea mai bine cu Bolojan la… mapă!

Mă’… vine o pereoadă de jaluzele pentru tine! O să ai aia și aia… Și? Burta plină și atât! Apoi… caca, pișu… Și o s-o iei de la capăt ca renegatul…

Dincolo de tine, pentru țară ESTE PERFECT că avem un guvern necesar și solid!
Du-te… că știu EI ce au de făcut! (Zece ani am mers cu povara ta la picioare… Am alunecat, am strâns din masele și am mers mai departe! Bă, nasolule: 10 ANI ne-ai chinuit!

Respect și am încredere în acest guvern! Am încredere că Marcel Ciolacu poate face mult bine pentru cetățeni și pentru țară!
Este tensiune mare în popor! O știu bine… Dar va trece și va fi bine!

Crin Antonescu, opțiunea coaliției de guvernământ pentru Cotroceni, este alegerea cea bună! UN OM ISTEȚ! Omul care ne trebuie!

Eu… m-am retras în sânul familiei mele frumoase! Sunt un bunic fericit, un soț iubit și un tată mândru că n-a trăit degeaba!
Momentan… privesc! Privesc oamenii… Discut cu oamenii! Și este perfect așa cum totul este!
Sunt născut să fac însă… imposibilul POSIBIL! Și îmi urmez drumul, cu ai mei și cu ale mele toate!
Muncesc, așa cum știu, așa cum cred ca îmi este bine și este bine!
Muncesc așa cum am muncit întreaga viață!
NU voi fi NICIODATĂ un cetățean spectator!
NICIODATĂ!

Politic… merg pe mâna guvernului Marcel Ciolacu! Îmi doresc ca Ilie Bolojan să fie președinte interimar, așa cum este legal și normal!
VREAU ca românii și România să fie bine! VREAU să fie liniștiți! VREAU să fie fericiți, aici, intre Carpați, Dunăre și Mare!
Mizez pe Marcel Ciolacu și pe știința domnului Crin Antonescu!

Cu respect, Piedone”.

La vremuri noi, tot noi: Ciolacu, învestit a doua oară ca premier

România are un nou Guvern. Mai puțin nou, mai mult spre vechiul, dat fiind că premier a fost numit – de coaliția pro-europeană – același Marcel Ciolacu.

Și, pe lângă Ciolacu, mulți dintre membrii Guvernului rămân aceeași.

Președintele care a decis că trebuie să rămână în funcție, Klaus Iohannis, a anunțat ieri că avem un nou Guvern. Cât de nou, poate judeca oricine.

Etapa negocierilor pentru noul Guvern s-a încheiat. Coaliția proeuropeană, formată din PSD, PNL, UDMR și Minorități, s-a hotărât să construiască o majoritate și un Guvern, confirmată deja astăzi în Parlament.

Coaliția proeuropeană mi-a propus un candidat pe care am decis să-l accept. În consecință, îl desemnez pentru poziția de Prim-ministru al Guvernului României pe Marcel Ciolacu.

Doresc mult succes noii Coaliții, o coaliție proeuropeană, pro-România, care are toate șansele să continue parcursul foarte bun al României după reușitele economice indiscutabile, după intrarea României în spațiul Schengen.

Cred că vor face față foarte bine problemelor cu care ne confruntăm în prezent, construirea bugetului și stabilirea calendarului pentru alegerile prezidențiale”, a scris ieri pe Facebook Iohannis, în „uralele” tuturor. Urale, în sensul că, din cele peste 10 mii de comentarii, o majoritate uriașă a românilor i-au urat să meargă acasă.

Așadar, avem un Guvern Ciolacu 2 punct 0, semn „clar” că politicienii au înțeles mesajul transmis de români la urne, pe 24 noiembrie și 1 decembrie.

Parlamentul a votat pentru învestirea Guvernului Ciolacu, cu 240 de voturi „pentru” și 143 „împotrivă”, în condițiile în care era nevoie de 234 de voturi pentru a primi încrederea deputaților și senatorilor. Ulterior, membrii Guvernului Ciolacu 2.0 s-au prezentat la Palatul Cotroceni, pentru depunerea jurământului de învestitură.

Pe scurt, Guvernul Ciolacu 2.0 este format din: prim-ministru – Marcel Ciolacu
Vicepremier fără portofoliu – Marian Neacşu
Ministerul Justiţiei – Radu Marinescu
Ministerul Apărării – Angel Tîlvăr
Ministerul Economiei şi Digitalizării – Bogdan Ivan
Ministerul Transporturilor – Sorin Grindeanu
Ministerul Sănătăţii – Alexandru Rafila
Ministerul Agriculturii – Florin Barbu
Ministerul Culturii – Natalia Intotero
Ministerul Muncii – Simona Bucura Oprescu.

Aceasta a fost partea PSD, pentru că PNL are:

Ministerul Afacerilor Interne și vicepremier – Cătălin Predoiu
Ministerul Afacerilor Externe – Emil Hurezeanu
Ministerul Fondurilor Europene – Marcel Boloș
Ministerul Energiei – Sebastian Burduja
Ministerul Mediului – Mircea Fechet
Ministerul Educației și Cercetării – Daniel David.

În același timp, pozițiile obținute de UDMR sunt:

Ministerul Finanțelor și vicepremier – Tánczos Barna
Ministerul Dezvoltării – Cseke Attila

Voi chiar vorbiți serios? George Crin Laurențiu Antonescu Președintele României?

Crin Antonescu

Ce a început ca o glumă proastă ajunge să fie o glumă sinistră!

Crin Antonescu chiar este propunerea PSD, PNL și UDMR la președinția României?

Acel Crin care avea una dintre cele mai scăzute prezențe în Parlament pentru că nu putea să se trezească? Acel Crin care era ”ză madăr end ză fadăr”? Păi și voi râdeați de Viorica Dăncilă? Sunteți bine, sănătoși?

Doar pentru că Crin (fără virgulă) are cuvintele la el în limba română, desigur, sau așa cum spunea Andrei Pleșu, are papagal?

Doar pentru că ”l-a făcut pe Gâdea” în studiolul lui, asta nu înseamnă că ar putea sta de vorbă cu vreun lider al altei țări. Și nu pentru că Gâdea nu merita, ci pentru că Gâdea nu reprezintă vreun target.

Este de neînțeles cum cred unii că acest personaj care recunoaște cu mândrie că timp de opt ani el nu a produs una de un leu, poate să o reprezinte pe asistenta de la urgențe care se trezește la 5.00 în fiecare zi și merge să salveze vieți (zilnic), sau pe nea Gheorghe care se trezește mai devreme, la 3.00, ca să o ducă cu autobuzul pe asistentă la spital?

Măi băieți, și fete politicieni…mă voi chiar puteți fi reprezentați de Crin Antonescu? Ori ați vândut meciul, ori sunteți foarte…creduli.

Mă, dacă n-ați vândut meciul, dacă ziceți că ați înțeles ceva din ce v-a comunicat poporul, treziți-vă! Voi, și nu-l mai deranjați pe Crin! Lăsați-l cu tabieturile lui de bătrân șomer! Ne ajung zece ani de umilință cu Iohannis.

Nu ați mai vorbit despre Crin de zece ani! De ce începeți acum? Pare că omul a fost trezit brusc din criostază! Oare știe de existența războiului? Credeți că știe ce s-a întâmplat la Capitoliu? Știe că a fost covid?

Omul n-a avut nicio poziție publică, n-a avut nici măcar un blog timp de nouă ani! Ultimele lui postari pe facebook sunt din mai 2015.

Ce vă faceți dacă adoarme naibii și nu vine la confruntarea electorală? Acum e totuși mai bătrân cu zece ani!

Chiar cu trecutul acestui om vreți voi să mergeți la bătălia pentru Președintele României?

Știți și voi că oricine este șantajabil! Pare că bătălia este pe viață și moarte.

Sau nu, PSD nu a vândut meciul, PSD doar pune umărul!

Sectorul 1 păgubit de deciziile proaste ale useristei Clotilde Armand. 124 de milioane de lei executați în dauna comunității

Clotilde Armand - Foto zin.ro

Primăria Sectorului 1 din București este obligată să plătească suma de 124 de milioane de lei în urma unor hotărâri judecătorești definitive, după o serie de procese intentate de operatorul de salubrizare Romprest. Din această sumă, 79 de milioane de lei au fost deja achitați, însă restul reprezintă o povară semnificativă asupra bugetului local.

Situația actuală este rezultatul unor decizii controversate luate în timpul mandatului fostului primar, Clotilde Armand, care a refuzat să achite plățile către operatorul de salubrizare, susținând că luptă împotriva așa-numitei „mafii a gunoaielor”.

Citește și – Barna: O susținem pe Clotilde Armand în lupta cu mafia gunoaielor. Cetățenii sectorului 1 nu merită să plătescă de 5 ori mai mult

Cum s-a ajuns la această situație

În perioada mandatului Clotildei Armand, Primăria Sectorului 1 a întrerupt plățile pentru serviciile de salubrizare prestate de Romprest, invocând nevoia de a combate neregulile financiare. În schimb, această decizie a dus la litigii multiple, pe care operatorul de salubrizare le-a câștigat în instanță. Tribunalul a obligat Primăria Sectorului 1 să plătească suma restantă, considerând că serviciile de salubrizare au fost efectuate conform contractului.

Gunoi sectorul 1 – Foto zin.ro –

În plus, măsurile luate în timpul mandatului Clotildei Armand au fost criticate pentru lipsa de eficiență și pentru costurile indirecte pe care le-au generat. Deciziile controversate și lipsa unor soluții eficiente au condus la acumularea unor datorii uriașe, care afectează direct bugetul local și, implicit, calitatea vieții cetățenilor din Sectorul 1.

Declarația primarului George Tuță

Noul primar, George Tuță, a declarat că situația actuală trebuie tratată cu responsabilitate și transparență, pornind de la realitățile financiare existente. Într-un mesaj recent, acesta a spus:

„Poți construi doar dacă pleci de la adevăr. Primăria Sectorului 1 este executată silit prin decizii definitive ale instanței pentru suma de 124 de milioane de lei. De la această realitate plecăm. Am solicitat Consiliului Local să adoptăm măsuri concrete și eficiente privind obligațiile stabilite de instanțele judecătorești, astfel încât să evităm acumularea unor sume suplimentare, cu impact negativ asupra bugetului local.”

Măsuri propuse pentru gestionarea crizei

Primarul George Tuță a convocat o ședință extraordinară a Consiliului Local pentru a adopta soluții menite să gestioneze eficient situația. Una dintre propunerile-cheie este constituirea unei Comisii mixte formate din consilieri locali și reprezentanți ai aparatului de specialitate. Această comisie va analiza situația titlurilor executorii și va propune măsuri concrete pentru a preveni escaladarea obligațiilor financiare.

De asemenea, primarul subliniază importanța adoptării unor soluții pe termen lung, care să includă:

  • Gestionarea eficientă a resurselor publice;
  • Evitarea unor litigii similare în viitor;
  • Transparentizarea cheltuielilor și implementarea unor politici responsabile.

Impactul asupra cetățenilor și bugetului local

Suma restantă trebuie acoperită din bugetul local, ceea ce pune presiune pe fondurile destinate altor proiecte esențiale, precum modernizarea infrastructurii sau îmbunătățirea serviciilor publice. Cetățenii Sectorului 1 sunt, astfel, afectați direct de deciziile greșite luate în administrația precedentă.

Primăria trebuie să găsească un echilibru între onorarea obligațiilor financiare și menținerea investițiilor necesare pentru dezvoltarea comunității. În acest sens, colaborarea între Consiliul Local și administrația actuală este esențială pentru depășirea acestei crize financiare.

Situația financiară dificilă a Primăriei Sectorului 1 este rezultatul unor decizii foarte proaste luate în trecut. Actuala administrație, condusă de George Tuță, se confruntă cu o provocare majoră: gestionarea unei datorii uriașe fără a afecta semnificativ viața cetățenilor.

Adoptarea unor măsuri concrete și eficiente este crucială pentru evitarea acumulării de datorii suplimentare și pentru asigurarea stabilității bugetului local.

Pe locuri, fiți gata, start: Senatul şi Camera Deputaţilor îşi aleg preşedinţii

Vot cu bile (foto preluare Digi 24)

Cele două foruri ale Legislativului, Senatul şi Camera Deputaţilor, îşi aleg, în această dimineață, preşedinţii, după ce, la finalul săptămânii trecute, parlamentarii au depus jurământul şi au fost constituite comisiile permanente.

Vineri, sâmbătă şi duminică au fost validate mandatele aleşilor, senatorii şi deputaţii au depus jurământul şi a fost votată componenţa comisiilor parlamentare.

Pe surse, Ilie Bolojan (PNL) va fi președintele Senatului, iar Ciprian Șerban (PSD), președintele Camerei Deputaților. Totodată, PSD ar urma să aib 8 portofolii, PNL – 6 și UDMR – 2.

Conform rezultatelor scrutinului din 1 decembrie, în Camera Deputaţilor, Partidul Social Democrat are 86 de mandate, Alianţa pentru Unirea Românilor – 63, Partidul Naţional Liberal – 49, Uniunea Salvaţi România – 40, Partidul S.O.S. România – 28, Uniunea Democrată Maghiară din România – 22, Partidul Oamenilor Tineri – 24, iar grupul minorităţilor naţionale – 19.

În Senat, Partidul Social Democrat are 36 de mandate, Alianţa pentru Unirea Românilor – 28, Partidul National Liberal – 22, Uniunea Salvaţi România – 19, Partidul S.O.S. România – 12, Uniunea Democrată Maghiară din România – 10, Partidul Oamenilor Tineri – 7.

Așadar, acum a mai rămas stabilirea persoanelor care urmează să conducă Senatul și Camera Deputaților, ambele ședințe fiind programate a începe la ora 9.00.

Conform informațiilor de pe site-ul Senatului, programul zilei de astăzi are un singur punct: alegerea președintelui, prin „vot secret la sediul Senatului”.

Totodată, pe site-ul Camerei Deputaților se precizează că ordinea de zi pentru ședința de astăzi cuprinde alegerea preşedintelui – prin „vot secret cu buletine de vot”, „vacantarea unor funcţii de membru al Biroului permanent” – „vot deschis” și „alegerea unor noi membri ai Biroului permanent” – „vot deschis”.

    Cum arată Guvernul PSD, PNL, UDMR și Minorități

    Sursa: pixabay.com

    Aparent s-a stabilit cum va arăta Guvernul format de PSD, PNL, UDMR și Minorități.

    Coaliția proeuropeană, care i-a lăsat în urmă pe colegii de la USR, a participat, prin liderii formațiunilor, la consultări cu președintele Klaus Iohannis.

    Ulterior, Iohannis a anunțat că totul este bine și frumos, și că a fost informat „că negocierile pentru găsirea unei ecuații guvernamentale solide sunt spre finalizare”.

    Potrivit acestuia, „există premise ca în foarte scurt timp să avem o formațiune guvernamentală definitivată în urma negocierilor”, dar că, totuși, „negocierile continuă”. Klaus Iohannis, față de alte vremuri, nu mai urmărește „cu atenție și îngrijorare”, ci este „optimist ca, imediat după votarea Președinților celor două Camere”, va fi în situația de a face „o desemnare pentru poziția de Prim-ministru”.

    Potrivit unor surse citate de B1 TV, Ilie Bolojan (PNL) va fi președintele Senatului, iar Ciprian Șerban (PSD), președintele Camerei Deputaților. Totodată, PSD ar urma să aib 8 portofolii, PNL – 6 și UDMR – 2.

    Conform sursei citate, PSD va avea un vicepremier fără portofoliu – Marian Neacşu, la Ministerul Sănătăţii – Alexandru Rafila, Ministerul Agriculturii – Florin Barbu, Ministerul Culturii – Natalia Intotero, Ministerul Apărării – Angel Tîlvăr, Ministerul Economiei şi Digitalizării – Bogdan Ivan, Ministerul Transporturilor – Sorin Grindeanu, Ministerul Muncii – Simona Bucura Oprescu, Ministerul Justiţiei – Radu Marinescu.

    PNL ar urma să ia Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene – prin Marcel Boloş, Ministerul Mediului – Mircea Fechet, Ministerul Energiei – Sebastian Burduja, Ministerul de Interne – Cătălin Predoiu, Ministerul Educaţiei – Daniel David, Ministerul de Externe – Emil Hurezeanu.

    În același timp, UDMR preia din nou Ministerul Dezvoltării, care ar urma să fie condus de Cseke Attila (și vicepremier), dar și Ministerul Finanţelor – Tanczos Barna.

    Dosar pentru purtare abuzivă, după agresiuni asupra jurnaliștilor

    Procurorii au deschis un dosar pentru purtare abuzivă, după ce lidera SOS Diana Şoşoacă și acoliți ai acesteia au agresat verbal jurnaliști de la Antena 3, chiar pe holurile Parlamentului.

    Mai precis, Parchetul General a anunțat că s-a autosesizat după scandalul orchestrat de Şoşoacă vineri, pe holurile din Parlament, fiind însoţită de membri ai partidului său şi de influencerul Makaveli, cel care i-a făcut campanie de promovare contra-cost lui Călin Georgescu pe TikTok.

    Sesizarea din oficiu privește, conform procurorilor, infracțiunile de tulburarea ordinii şi liniştii publice și purtare abuzivă:

    În fapt, s-a reținut că în, data de 20 decembrie 2024, în timp ce se aflau în incinta Palatului Parlamentului, mai multe persoane (printre care și un europarlamentar, un deputat, un funcționar parlamentar ș.a.) i-au urmărit și agresat verbal pe jurnaliștii acreditați din cadrul unui post de televiziune.

    În același context, pe un cont social media al uneia dintre persoanele menționate anterior a fost publicat un mesaj video prin care au fost adresate injurii și amenințări la adresa judecătorilor Curții Constituționale și a unui jurnalist.

    Menționăm că în cauză urmărirea penală se desfășoară in rem. Precizăm că activitățile desfășurate în dosar nu pot, în nicio situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție”.

    Aceasta în condițiile în care, anterior, procurorii arătau că „se constată o recrudescență în spațiul public a unor manifestări caracterizate prin discurs instigator la violență, ură sau discriminare”.

    Într-o declarație a procurorului general Alex Florența, acesta atrăgea atenția că „se constată necesitatea urgentă de adaptare a legislației existente, pentru a corespunde realităților faptice și noilor forme de manifestare a acestor infracțiuni”:

    Parchetul General a solicitat crearea unui grup de lucru, din care să facă parte reprezentanți ai instituțiilor din sistemul judiciar și MAI, cu scopul de a promova cât mai rapid mai multe modificări legislative, care să ofere organelor de urmărire penală instrumente actualizate și apte de a combate eficient fenomenul”, preciza procurorul general, subliniind și asupra solicitărilor:

    Parchetul General propune amendarea textului de lege, prin incriminarea faptei de a promova, în public, cultul persoanelor care au făcut parte din conducerea unei organizații fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe, independent de existența unei hotărâri de condamnare față de acea persoană, modificare care ar fi aptă să acopere toate situațiile de acest tip pe care le constatăm azi în mediul public.

    Parchetul General propune anumite modificări legislative care să permită tragerea la răspundere penală inclusiv a acelor situații în care nu sunt proferate ameninţări exprese la adresa unei persoane, dar prin forma de manifestare, imaginile postate, recuzita folosită, ele reprezintă forme de amenințare implicită, dar cu un puternic efect intimidant.

    Parchetul General propune creșterea limitelor maxime de pedeapsă pentru aceste infracțiuni, demers care ar oferi organelor de urmărire penală posibilitatea utilizării unui spectru mai larg de metode de cercetare și ar avea, în același timp, un efect descurajant mult mai pronunțat.

    Parchetul General a propus o serie de modificări ale Ordonanței de Guvern nr. 137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea formelor de discriminare. Acestea vizează situația când persoana împuternicită să aplice sancţiunea contravențională apreciază că fapta a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, constituie infracţiune, moment în care are obligația de a sesiza imediat organele de urmărire penală competente, fără a aplica sancțiunea contravențională”.

    Ciolacu nu mai vrea la guvernare, după ce s-a supărat pe Ciucu; Romașcanu nu exclude o eventuală revenire la masa dialogului

    Captură video: Facebook/Marcel Ciolacu
    Captură video: Facebook/Marcel Ciolacu

    A fi sau a nu fi membru în coaliția de guvernare pro-europeană. Aceasta-i întrebarea!

    Mai întâi, USR s-a plâns că partidele „vechi” nu se joacă frumos. Așa că PSD, PNL, UDMR și Grupul Minorităților Naționale au anunțat că fac guvern singuri.

    Iar ieri a fost dat din nu tot calculul peste cap, când Marcel Ciolacu a decretat scurt că nu poate face casă bună cu cei care jignesc formațiunea pe care o conduce (după demisie). Spirite încinse, cum s-ar zice, totul, de la o declarație a primarului Ciprian Ciucu, prim-vicepreședinte al PNL.

    Au fost discuții destul de contondente între PSD și USR iar noi ne uitam la ei, așteptam să termine. PSD nu dorea USR la masă, iar USR nu voia neapărat să stea la masă ca să nu se murdărească de pesedism”, declarase Ciprian Ciucu, fapt care a stârnit scânteia. Așa că, surpriză. PSD – sau cel puțin Ciolacu, și-a făcut bagajele:

    Atât eu, cât și partidul pe care îl conduc, am înțeles perfect votul românilor! A fost un vot la blam la adresa unei clase politice mai preocupată de certuri sterile și răzbunări decât de viața românilor!

    Tocmai de aceea am considerat că suntem obligați să lăsăm la o parte ce a fost, să trecem peste nerespectarea cuvântului dat de partenerii noștri de Coaliție și să încercăm să mergem mai departe, împreună, pentru a da cât mai repede un guvern stabil și funcțional acestei țări !
    Fiind conștienți de situația gravă în care se află România, lucru pe care nu doar partenerii europeni, ci și instituțiile financiare internaționale l-au semnalat deja, am mers chiar mai departe, inițiind demersurile coagulării unei coaliții mai largi, formată din toate partidele pro-europene.

    Din păcate, nu poți construi nimic durabil cu parteneri care sunt incapabili să depășească propriile orgolii și clișee ideologice și care se comportă la fel ca în campania electorală care ne-a adus aici.
    Nu poți să stabilești ceva concret cu oameni care una vorbesc în interior și alta vorbesc în fața presei. Nu poți face nimic cu așa-ziși parteneri cărora le e ”silă” să stea la masă cu tine și care au impresia că așa se ”murdăresc”.

    PSD a suportat destul astfel de atitudini, fără să comenteze și fără să își pună poalele în cap așa cum au făcut ceilalți. Acest mod de lucru este total contraproductiv în fața oamenilor.
    De aceea, PSD se retrage cu demnitate de la masa discuțiilor, dar nu fugim de responsabilitate. Vom vota în Parlament un guvern de dreapta! O facem pentru că această țară are nevoie urgent de un Guvern care să gestioneze problemele curente până la alegerile prezidențiale care vor urma.

    România nu trebuie să fie aruncată în aer de atitudini puerile și orgolii prostești”.

    Primarul Ciucu a revenit, a explicat că era vorba despre un context, că de fapt a citat din USR, care USR nu voia să se murdărească, că PNL e prieten, nu dușman. Momentan, nu se știe ce va fi, însă aseară, la B1 TV, social democratul Lucian Romașcanu a precizat că nu este exclusă o eventuală revenire la masa dialogului „dacă vom ajunge la o situație la care lucrurile să poată fi sub control din toate punctele de vedere”.

    Dacă se pot înțelege domnii de la PNL cu domnii de la USR fără scandal în piața publică, îi susținem din Parlament. Asta este tot. Nu e o supărare a domnului Ciolacu că i-a spus cineva că n-ar fi bun de prim-ministru; că a fost. (…)

    Noi eram la cât p-aci să fim la masă cu colegii de la USR. Domnul Drulă a spus (…) că vrea alegeri anticipate ca să ia PSD 0%; PSD care ia de 30 de ani cel mai mare scor din România. Deci acesta este partidul cu care vrem să salvăm România de extremiști. (…)

    Dacă noi nu reușim să ajungem la un numitor comun privind comunicarea publică, privind starea de spirit care trebuie să guverneze această coaliție pe perioada următoare (…). Noi nu trebuie să propunem românilor care au mers către extremă o altă extremă. Noi trebuie să le propunem un profil pe care ei îl așteaptă – și nu mai vor scandal, și nici PSD nu mai poate să meargă în această direcție.

    Deci dacă vom ajunge la o situație la care lucrurile să poată fi sub control din toate punctele de vedere, nimic nu este exclus, dar în acest moment Partidul Social Democrat este în afara negocierilor”, a declarat Lucian Romașcanu pentru sursa citată.

    Clotilde Armand nu se lasă: „Mandatul meu de senator trebuie validat”

    Clotilde Armand

    Clotilde Amand, ex-primărița Sectorului 1 al Capitalei și parlamentar ales pe listele USR, este convinsă că își poate prelua mandatul de senator.

    Și l-ar putea prelua, numai că în calea „fericirii” stă raportul Agenției Naționale de Integritate, menținut de instanță, cu consecința pierderii dreptului de a se instala în Parlament.

    În 2022, ANI o acuza de conflict de interese și incompatibilitate, fiind sesizat totodată Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, „cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea de către Armand Clotilde Marie Brigitte a infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal întrucât, în exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie – august 2022, a semnat un număr de 5 dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine”.

    Firește, ca primăriță care era pe atunci, a contestat raportul de evaluare, însă două instanțe i-au respins acțiunea. Ultima oară, definitiv, Înalta Curte de Casație și Justiție:

    Respinge recursul declarat de recurenta-reclamantă Clotilde Marie Brigitte Armand împotriva sentinţei nr. 389 din 11 martie 2024 pronunţate de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia a IX-a contencios administrativ şi fiscal şi recursul declarat de recurenta reclamantă împotriva aceleiaşi sentinţe, în ceea ce priveşte soluţia de respingere a cererii de sesizare a Curţii Constituţionale, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată astăzi, 11 decembrie 2024, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei

    Aceasta a însemnat că fusese menținută soluția pronunțată de Curtea de Apel București:

    Respinge ca inadmisibilă cererea reclamantei de sesizare a Curţii Constituţionale cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 25 alin. (1), (3), (4) şi (5) din Legea nr. 176/2010. Admite cererea reclamantei de sesizare a Curţii Constituţionale cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 87 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 161/2003 şi art. 25 alin. (2) din Legea nr. 176/2010.

    Sesizează Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 87 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 161/2003 şi art. 25 alin. (2) din Legea nr. 176/2010 prin raportare la prevederile art. 1 alin. (5), art. 15 alin. (1), art. 20 alin. (1) şi (2), art. 21 alin. (3), art. 24 alin. (1), art. 52 alin. (1) şi art. 53 alin. (2) teza a II-a din Constituţia României.

    Respinge ca neîntemeiată cererea reclamantei de suspendare a judecăţii cauzei până la pronunţarea de către Curtea Constituţională asupra excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 87 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 161/2003 şi art. 25 alin. (2) din Legea nr. 176/2010, cu privire la care s-a admis cererea de sesizare.

    Respinge ca inadmisibilă cererea reclamantei de sesizare a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile pentru dezlegarea unor chestiuni de drept. Respinge ca neîntemeiată excepţia tardivității invocării unor noi critici cu depășirea termenului prevăzut de art. 22 alin. (1) din Legea nr. 176/2010, excepţie ridicată de către pârâtă.

    Respinge ca neîntemeiată contestaţia, astfel cum a fost completată, formulată de către reclamanta ARMAND CLOTILDE-MARIE-BRIGITTE în contradictoriu cu pârâta AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE”.

    Însă Armand este convinsă că legea este în favoarea sa, așa că ieri, a mers cu pieptul înainte în Parlament, pentru a-și prelua mandatul. Aseară, pe Facebook, Clotilde Armand s-a dat în continuare victimă și a oferit propria sa „explicație juridică”:

    În legislația din România nu există o prevedere explicită prin care să interzică unui primar să fie managerul unui proiect pe fonduri europene. În schimb sunt multe opinii diferite, am sesizat și CCR cu acest aspecte. Există un vid legislativ, de care a profitat PSD pentru a-mi face dosarul acest dosar penibil cu ajutorul ANI- instituție a statului care este controlată tot de PSD.

    Am venit astăzi în Parlament pentru a ridica o altă problemă – există un vid legislativ și în cazul parlamentarilor care trebuie validați deși există o situație de incompatibilitate cu funcția de ales local.
    Articolul 25, alin. 2, din Legea 176/ 2010, stabilește clar că pot ocupa demnitatea de senator, deoarece starea de incompatibilitate priveste doar funcția de primar: “Persoana eliberată sau destituită din funcție potrivit prevederilor alin. (1) sau față de care s-a constatat existența conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică ce face obiectul prevederilor prezentei legi, cu excepția celor electorale, pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului.”

    Cuvintele cheie sunt: “cu exceptia celor electorale” și “nu mai poate ocupa aceeași funcție.” Astfel, decizia de incompatibilitate vizează doar interdicția ocupării timp de 3 ani a funcției de primar, nu și de parlamentar.
    Articolul 25 a fost verificat de CCR în mai multe rânduri, din punct de vedere al constituționalității. A fost dată și o decizie interpretativă, dar nu a fost modificat textul de lege. Parlamentul a apreciat în cazul de față că textul de lege este explicit și nu necesită schimbarea lui.

    Practic, în acest moment sunt în situația în care mandatul meu de senator trebuie validat de Comisia specială constituită în Parlament.
    Iar comisia respectivă trebuie să o valideze fiindcă altfel este un abuz
    ”.

    Toate ar fi bune și frumoase, numai că ANI a anunțat Senatul, printr-o adresă oficială, că Înalta Curte a menținut raportul privind starea de incompatibilitate și conflict de interese în care s-a aflat Clotilde Armand – cu consecința interdicției interdicție de a ocupa funcții sau demnități publice timp de trei ani, în conformitate cu prevederile Legii nr. 176/2010.

    Iar interpretarea legală ar fi că interdicția instituită se aplică nu doar funcției specifice ocupate anterior de Clotilde Armand, ci oricărei alte funcții publice eligibile, precum cele de consilier local, județean, senator, deputat sau primar. Și, conform ANI, interdicția este valabilă până la data de 11 decembrie 2027.

    Între timp, Armand va fi judecată „fain frumos” la Judecătoria Sectorului 1 în dosarul trimis în instanță în primăvara acestui an. Luna trecută s-a decis respingerea cererilor și excepțiilor „formulate de inculpata Armand Clotilde-Marie-Brigitte, ca neîntemeiate. Constată că Judecătoria Sectorului 1 București este competentă din punct de vedere material și teritorial să soluționeze prezenta cauză. Constată legalitatea sesizării instanței cu rechizitoriul nr. 11057/160/P/2022 din data de 24.04.2024 al Parchetului de pe lângă Sectorului 1 București, legalitatea administrării probelor și a efectuării actelor de către organele de urmărire penală. Dispune începerea judecății cauzei față de inculpata Armand Clotilde-Marie-Brigitte, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de folosirea funcției pentru favorizarea unor persoane, în formă continuată (4 acte materiale)

    Rămâi conectat

    6,124FaniÎmi place
    București
    ninsoare
    -1.9 ° C
    -1.7 °
    -2.3 °
    79 %
    12.9kmh
    100 %
    J
    -2 °
    vin
    0 °
    S
    2 °
    D
    3 °
    lun
    2 °

    Ultimul articol

    Ciucu a găsit la Primăria Capitalei un „buget „mâncat” de subvenții”

    Ciprian Ciucu, primarul ales al Capitalei, așa cum au decis prin vot bucureștenii, a ajuns în noul său birou. Și pare că ce a găsit...

    Urmează o nouă demisie în Guvern? Daniel David: „Am tot amânat plecarea de foarte...

    S-ar părea că, dincolo de declarațiile referitoare la o eventuală demisie, ministrul Educației, Daniel David, ia totuși în calcul să își depună mandatul. Nu „pe...

    Nicușor Dan vrea referendum în Justiție; CSM avertizează că nu va tolera „nicio formă...

    Președintele Nicușor Dan a revenit în țară și anunță că a citit sesizările primite din partea magistraților, așa cum au fost transmise după documentarul...