„O scrisoare pierdută” în varianta FAN Courier.

„Scrisoarea pierdută” a lui Caragiale a fost reinventată, în secolul 21, de una dintre cele mai mari firme de curierat care activează pe piaţa românească, FAN Courier. Numai că, de data aceasta, nu este vorba de o scrisoare, ci de un colet. Care colet, dacă este să ne luăm după reprezentanţii firmei de curierat, nu a fost pierdut, dar a ajuns la destinatar după aproape trei săptămâni de la expediere. Şi nu, destinatarul nu e din Polinezia Franceză, ci din judeţul Ilfov…

Black Friday nu a fost cu noroc pentru un bucureştean. N-a vrut să-şi cumpere vreun televizor Sony sau vreo combina Technics, dar şi-a zis să profite şi el de megareducerile trâmbiţate de comercianţi şi să-şi cumpere un sacou de pe internet, de la firma Fashion Days.

Zis şi făcut. A dat click pe laptop şi pe 22 noiembrie i-a venit sacoul acasă. Numai că supriză! Îi era mic. Nu-i nimic, şi-a zis el, îl trimit înapoi, îmi recuperez banii şi asta e! A sunat, pe 25 noiembrie, la FAN Courier, o firmă cu „blazon” pe piaţa românească, al cărei slogan este „Oriunde, cu plăcere”, au venit oamenii acasă şi i-au preluat coletul cu sacoul, urmând să-l livreze firmei de unde-l cumpărase.

Ei bine, din acest moment al istorisirii intrăm în zona caragialească. Bucureşteanul nostru a aşteptat o săptămână şi a văzut că nu are niciun fel de răspuns de la Fashion Days, aşa că s-a adresat firmei de curierat. Nu mică i-a fost surpriza să afle că respectivul colet nu a fost livrat destinatarului. Şi de aici începe schimbul de epistole între cetăţean şi reprezentanţii firmei FAN Courier. Evident, scrisori electronice, adică email-uri, că doar suntem în secolul 21.

Conversaţia a fost purtată cu Cătălina Niţu, reprezentantul firmei de curierat. „Datele nu au fost transferate corect în sistem – eroare operaţionala, motiv pentru care nu a fost alocat status în data de 26.11.2014. S-a trimis la client informare pentru a recepţiona produsul, revin cu informaţii”. Aşa suna unul dintre primele email-uri primite de client.

Apoi, se dovedeşte că lucrurile nu au stat aşa, iar clientul primeşte un alt email. „În urma verificărilor efectuate, vă pot comunica următoarele:

– S-a încercat livrarea însă coletul prezenta urme de deteriorare (ud la un colţ) iar personalul de la recepâia FASHION DAYS a refuzat primirea coletului şi întocmirea unui proces verbal de constatare.

– Produsul din colet nu prezintă urme de deteriorare

– A fost trimis mail de informare către expeditor pentru a realiza livrarea însă pana la această dată nu am primit niciun răspuns din partea FASHION DAYS”.

Cum şi mai ales din vina cui coletul a ajuns la destinatar cu urme de deteriorare? Evident, nu din vina clientului, că altminteri, dacă coletul ar fi fost deteriorat el nu ar fi fost preluat de FAN Courier în vederea livrării. Bucureşteanul nostru, întreabă, pe bună dreptate, acest lucru, dar nu primeşte niciun răspuns. Şi mai întreabă dacă cei de la Fashion Days le-au dat în scris că refuză să preia coletul.

Răspunsul este stupefiant: “Clientul destinatar nu este obligat sa semneze în cazul in care nu doreşte preluarea unei expediţii. Refuzul se face verbal în momentul în care este contactat de curier sau atunci când se încearcă livrarea la adresă. Avand în vedere situaţia de mai sus, nu deţinem un document semnat de clientul destinatar care să ateste refuzul însă putem emite o notă de confirmare semnată şi stampilată în care sunt notate detaliile necesare”. Cu alte cuvinte, clientul trebuie să-i creadă pe cuvânt pe reprezentanţii firmei de curierat.

Şi, mai grav, cei de la FAN Courier recunosc că au reambalat coletul. Adică, mai pe româneşte, l-au desfăcut, cu toate că conţinutul lui este confidenţial. Ce ar fi dacă ortice curier şi-ar băga nasul prin colete? Ulterior, Cătălina Niţu a nuanţat declaraţia, spunând că „produsul din pungă nu a fost desfăcut, punga a fost reambalată într-o altă pungă FAN Courier pentru a evita o eventuală deteriorare a produsului”. A cam întors-o ca la Ploieşti, nu?

De despăgubiri, reprezentanţii FAN Courier nici nu vor s-audă. Asta cu toate că pe site-ul companiei scrie, negru pe alb, că orice livrare este livrată a doua zi: „FAN Courier garantează livrarea oricărei trimiteri poştale în bune condiţii şi în deplină confidenţialitate (apropo de deschiderea coletului – n.red.), oriunde pe teritoriul României în termen mediu de 24 de ore şi într-un termen maxim de 36 de ore, excepţie de la regulă fac zilele nelucrătoare, sărbătorile legale, cazul de forţă majora şi cazul fortuit”. Parcă între 25 noiembrie şi 8 decembrie, când, într-un final, coletul a ajuns la destinatar, au trecut mai mult de 36 de ore… 

Share: