DIICOT a trimis în instanță Dosarul Sky News. Ziarul de Investigații a avertizat de la început că ”ancheta” jurnaliștilor britanici e făcătură

facatura sky news

DIICOT i-a trimis în judecată pe Aurelian-Mihai Szanto, Csaba-Attila Pantics şi Levente Pantics în Dosarul Sky News şi a disjuns materialul de urmărire penală pentru cei trei britanici, acuzaţi de constituire a unui grup infracţional organizat şi comunicarea de informaţii false.

În ceea ce-i priveşte pe cei trei jurnalişti britanici, între care se află şi Stuart Ramsay, procurorii au disjuns materialul de urmărire penală şi au constituit un nou dosar penal, în care aceştia sunt acuzaţi de constituire a unui grup infracţional organizat şi comunicarea de informaţii false.

„Prin actul de sesizare s-a reţinut faptul că inculpaţii SZANTO AURELIAN-MIHAI, PÁNTICS ATTILA-CSABA, PANTICS LEVENTE (persoane cu dublă cetăţenie, română şi maghiară) şi suspecţii R. S. R., S. C. S. şi S. J (cetăţeni britanici), au iniţiat şi constituit un grup infracţional organizat, în scopul săvârşirii infracţiunilor de comunicare de informaţii false şi nerespectarea regimului armelor şi al muniţiilor. Faptele au fost săvârşite în cursul lunii iulie 2016, pe teritoriul României, fiind iniţiate/concepute în Marea Britanie în cursul lunii aprilie 2016 de către jurnalişti şi angajaţi ai unui post de televiziune britanic, pe fondul pregătirilor necesare realizării, pe teritoriul României, a unei ”anchete jurnalistice” referitoare la traficul ilicit de arme militare ce s-ar desfăşura în mod uzual, sub protecţia şi cu îngăduinţa autorităţilor naţionale”, arată DIICOT.

Scenariul aşa-zisei ”anchete jurnalistice”, regia şi filmările au fost imaginate şi executate cu sprijinul şi participarea celor trei conaţionali, inculpaţi în dosar, a căror prezenţă, implicare şi susţinere, arată procurorii, au fost esenţiale pentru atingerea finalităţii urmărite de către jurnaliştii britanici în demersul lor de afectare a securităţii naţionale a României prin actul de răspândire în mass-media internaţională a unor ştiri/date/informaţii false de natură a afecta/submina eforturile autorităţilor şi diplomaţiei româneşti de poziţionare a României atât în cadrul Uniunii Europene cât şi la nivelul organismelor internaţionale din care face parte.

„Astfel, începând cu data de 07.08.2016, mass-media naţională şi internaţională a preluat şi difuzat un material video (”anchetă jurnalistică”) prezentat de postul de televiziune britanic (post ce beneficiază de o largă audienţă, atât în Marea Britanie, cât şi pe plan internaţional) şi realizat de suspectul R. S. R., jurnalist, cetăţean britanic, prin care se promova în mod fals ştirea/informaţia potrivit căreia, pe teritoriul României, beneficiind de protecţia autorităţilor, traficanţii de arme şi-ar desfăşura în mod nestingerit activitatea, armele fiind vândute de către aceştia inclusiv către membrii unor organizaţii teroriste”, potrivit sursei citate.

”Ancheta jurnalistică” evocă un aşa-zis act de negociere, derulat pe parcursul mai multor luni cu membrii unei grupări de traficanţi de arme, echipa postului de televiziune britanic ”Sky News” deplasându-se într-o zonă izolată pe teritoriul României pentru a se întâlni cu persoane din cadrul respectivei grupări şi a negocia achiziţia unor astfel de arme.

Ziarul de Investigații a avertizat de la bun început că așa-zisa ”anchetă” a jurnaliștilor britanici este de fapt o făcătură.

Share: