Contractul de proiectare şi execuţie a fost adjudecat de austrieci pentru suma de 50.493.829,66 lei fără TVA.
Durata contractului (proiectare şi execuţie) este de 17 luni, iar sursa de finanţare, pentru realizarea obiectivului Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, va fi asigurată din fonduri de investiţii de la bugetul de stat. Contractul prevede lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanţă, inclusiv modernizarea Punctului de Oprire Aeroport. Semnarea contractului între cele două părţi este condiţionată de aprobarea bugetului pe 2019.
Lucrările pentru Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti sunt incluse în proiectul Modernizarea liniei Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, în cadrul căruia CFR SA a lansat în data de 12.02.2019 şi licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie Faza I – Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București.
Dublarea liniei spre aeroport, la mâna austriecilor care au modernizat Câmpina – Predeal
În 2007, aceiași austrieci de la Porr au început modernizarea tronsonului feroviar Câmpina-Predeal, cu fonduri europene. Lucrarea trebuia terminată în octombrie 2010, numai că recepția finală a întârziat cu mai bine de un an de zile.
„Din nefericire, aceasta este un exemplu de <aşa nu> în ceea ce priveşte proiectele feroviare. E o combinaţie de cinci consorţii, fără manageri de proiect, ceea ce a dus la o bulibăşeală pe şantier. Lucrarea trebuia terminată în octombrie 2010 şi de aceea Porr va primi penalităţi de 24 milioane de euro”, spunea în vara lui 2011 ministrul Transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu.
Reprezentanţii Porr spuneau însă că nu vor plăti penalităţi, susţinând că termenul de finalizare a fost amânat pentru 2012, printr-un addendum la contractul iniţial. „Este un proiect foarte dificil şi cu multe contracte. Se pare că nu a mers prea bine coordonarea dintre constructori, dar suntem încrezători că vom termina proiectul anul acesta (2011 – n.red.). Nu vom plăti niciodată penalizări şi nici nu ştiu să avem, dar este un addendum la contract care se încheie în 2012 şi vom atinge acest target. Deci nu există motive pentru penalizări”, spunea Klaus Bleckenwegner, administrator la Porr. El recunoștea astfel că au fost întârzieri la contract.
În replică, Anca Boagiu a susţinut că addendum-ul respectiv nu modifică termenul de finalizare (29 noiembrie 2011), fiind încheiat doar pentru ca România să nu piardă finanţarea europeană din cauza întârzierii lucrărilor.
Modernizarea tronsonului feroviar Câmpina – Predeal, în lungime de 48 km, a costat 312 milioane de euro, din care 75% au fost fonduri preaderare ISPA şi 25% de la bugetul de stat.
Acum, aceiași austrieci vor face dublarea liniei spre aeroport.
Sursa Cetateanul.net