Ciprian Șerban, actualul ministru al Transporturilor în Guvernul Bolojan, anunță că se poate cu „vorbă bună”.

Mai precis, directorii CFR Infrastructură și CFR Călători, precum și de la SCRL Brașov – filială a CFR Călători – au promis că își vor reduce un procent de 10% din salarii.

Ministrul Transporturilor a venit astăzi cu o serie de nouăți financiare pe palierul CFR. Având în vedere măsurile de austeritate implementate de Guvernul Bolojan și cele anunțate, pentru reducerea deficitului, directorii din CFR au decis să își mai reducă din salarii.

Pentru că, explică ministrul Ciprian Șerban pe Facebook, „nu putem cere performanță fără responsabilitate”. În plus, pe lângă decizia directorilor, în CFR se mai anunță o serie de măsuri, inclusiv reducerea programului de lucru și reorganizări.

În urma discuțiilor, pe care le-am purtat cu directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, aceștia, alături de directorii financiari ai celor două companii, își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Totodată, și directorii generali și financiari ai filialelor CFR Infrastructură (Informatică Feroviară, Electrificare CFR și Tipografică Feroviară) își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Tot cu 10%, își vor reduce indemnizațiile și directorul general și financiar de la SCRL Brașov – filială a CFR Călători.

Este un gest necesar care transmite un semnal clar de responsabilitate și solidaritate.
Încă de la preluarea mandatului, am început un amplu proces de eficientizare și optimizare a cheltuielilor în cadrul companiilor din subordinea ministerului.

La CFR Infrastructură, în plus față de reducerea indemnizațiilor, s-a luat o decizie curajoasă: programul de lucru va fi redus la 4 zile pe săptămână pentru un număr restrâns de angajați, fără a fi afectată siguranța circulației. Economia estimată prin această măsură este de aproximativ 3,25 milioane de lei lunar.

Este în curs de implementare un sistem clar de reorganizare, optimizare și funcționare a subunităților din țară. Cu această măsură, CFR Infrastructură estimează că va economisi aproape 57 milioane de lei pe an.

În plus, se va renunța la materialul rulant tehnologic învechit care poate fi casat și valorificat, ceea ce ar putea aduce înapoi, în bugetul companiei, aproximativ 8,7 milioane de lei până la sfârșitul anului.

În paralel cu acestea, CFR Infrastructură continuă transformarea căii ferate prin proiecte strategice moderne, finanțate din fonduri europene nerambursabile. La CFRCălători reducem cheltuielile nejustificate și utilizăm mai bine banii publici, printr-o serie de măsuri care generează un impact financiar major:
Economii totale estimate până la finalul anului: peste 130 milioane lei!

Iată cum ajungem la această sumă:

Suspendarea unor trenuri neperformante: 40 milioane lei;

Neacordarea orelor suplimentare și festive: 47 milioane lei;

Demersuri către ARF pentru redimensionarea volumului de activitate și creșterea valorii unitare: 40 milioane lei;

Reducerea indemnizațiilor conducerii: 0,3 milioane lei;

Sistarea cumulului pensie – salariu: 1,5 milioane lei.

Totodată, am pornit un amplu proces de actualizare a indicatorilor de performanță de la companiile din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”, a detaliat ministrul PSD.

Articolul precedentTentative de fraudă în numele Poliției de Frontieră
Articolul următorȘedință în coaliție; investițiile din „Anghel Saligny” nu îngheață