Ca urmare a avertizărilor meteorologice privind precipitații abundente și intensificări ale vântului, RAJA SA a decis prelungirea activității Comandamentului pentru Situații de Urgență până mâine, 2 octombrie, ora 08:00.
În această perioadă, în județul Constanța sunt active 29 de echipe de intervenție, formate din 141 de angajați, dotate cu 14 autospeciale de tip womă, vidanje și 31 de motopompe de mare putere și autoutilitare
În municipiul Constanța, acționează 11 echipe, care răspund solicitărilor și monitorizează zonele vulnerabile la inundații, precum Dacia, Delfinariu și Bulevardul Mamaia, asigurând intervenția non-stop. De la ora 20:00, ieri seară, până în prezent, dispeceratul a înregistrat 48 de sesizări, majoritatea provenind din municipiul Constanța, din zonele Delfinariu – Piața Chiliei, cartierul Coiciu și Bulevardul Tomis, precum și din stațiunea Mamaia.
Reclamații au fost primite și din zona Mamaia Sat, de pe străzile M20, D3 și D4. La nivel județean, au fost raportate probleme din localitățile Agigea, Cumpăna, Lumina, Ovidiu, iar cele mai multe sesizări – 11 – au venit din Medgidia.
Toate echipele de intervenție RAJA sunt mobilizate pe teren pentru a diminua efectele cauzate de ploile torențiale și răspund prompt la toate solicitările primite.
De asemenea, se intervine și pentru degajarea tramei stradale, în special pentru curățarea grătarelor de preluare a apelor pluviale, blocate cu diverse gunoaie și resturi vegetale specifice acestei perioade.
RAJA: ”Subliniem faptul că, sistemul stradal de colectare și evacuare a apelor meteorice este proiectat conform reglementărilor tehnice în vigoare, pentru preluarea cantităților de apă calculate conform unor date standardizate, pentru ploi de intensitate, durată și frecvență medii”
Pentru a se asigura funcționarea sistemului pluvial și de canalizare în condiții corespunzătoare, echipe din cadrul companiei, desfășoară periodic lucrări de curăţare şi decolmatare a gurilor de scurgere-colectare a apelor meteorice şi stradale, a rigolelor și a căminelor de vizitare.
Angajații societății vor depune toate eforturile pentru menținerea serviciilor de alimentare cu apă și de preluare/tratare a apelor uzate la parametri optimi.
Singurele probleme care pot apărea în funcționarea acestora, care nu țin de operativitatea echipelor RAJA, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri și fire de înaltă tensiune smulse de vânt).
”În aceste condiții, rugăm toți abonații să dea dovadă de înțelegere, pentru că RAJA SA va face tot ce este necesar pentru reluarea serviciilor imediat ce vor fi remediate avariile survenite pe rețeaua de furnizare a energiei electrice. Totodată, consumatorii care înregistrează deficiențe la nivelul sistemului de distribuție apă potabilă sau de canalizare, pot sesiza avariile apărute la dispeceratul societății, la numărul de telefon 0241.924, tasta 3, pentru remedierea acestora într-un timp cât mai scurt. În funcție de informațiile primite pe parcurs de la Administrația Națională de Meteorologie, activitatea comandamentului se poate prelungi”, a transmis societatea constănțeană.