Sursa: Facebook

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane anunță că, începând cu 15 septembrie, ceferiștii vor demara greva de avertisment.

Potrivit unui comunicat de presă, mișcarea de protest „are scopul de a atrage atenția asupra impasului în care s-a ajuns în ceea ce privește dialogul social dintre ceferiști și stat” și, totodată, au fost parcurse toate procedurile de declanșare a conflictului de muncă.

Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane atrage atenția astfel că „problematica căii ferate”, se află „de ani și ani de zile, în moarte clinică” și că, dincolo de promisiuni, „agenda politicienilor care preiau managementul căii ferate nu corespunde cu lista de priorități formulată cu claritate și public de către lucrătorul feroviar”.

În comunicat, Federația Națională Feroviară Mișcare Comercial Vagoane detaliază și motivele care au dus la declanșarea grevei de avertisment:

Lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar.

Lipsa finanțării strategice și coerente a căii ferate. Pentru readucerea infrastructurii feroviare românești la parametrii europeni este nevoie de un proiect de țară corect coordonat cu structurile europene și finanțat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanțat, iar deschiderea unor șantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul țării.

Lipsa de investiții în material rulant de calitate, modern. Nu există un plan de investiții solid în ceea ce privește înlocuirea completă a parcului de locomotive și vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiții. Politicienii aflați în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să știe că excepțiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiționat, nu rezolvă problema.

Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generații de ceferiști. Se amintește din ce în ce mai rar că în astfel de condiții de salarizare, dar mai ales având în vedere relația greșită care se construiește între management și lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unități strategice pentru economia româneasca, vor rămâne fără angajați. Deja, deficitul de angajați depășeste 6.000 de oameni iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.

Probleme din ce în ce mai multe și nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar, lege votată de Parlamentul României, care nici până astăzi nu generează tot setul de efecte pentru beneficiarul său, lucrătorul feroviar”.

Totodată, Federația atrage atenția și asupra condițiilor de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalații, subliniind că „multe, prea multe din exigențele siguranței circulației feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii și improvizațiilor inginerilor și lucrătorilor feroviari”.

Dacă am ajuns în acest punct, asta înseamnă că tot ce se putea discuta s-a discutat și tot ce se putea negocia s-a negociat. Nici un fost ministru al transportului și nici actualul nu va putea spune că Federația Naționala Feroviară Mișcare Comercial Vagoane nu a dat dovadă de flexibilitate și înțelegere și nu a avut răbdarea cuvenită. Insă, nici răbdarea nu s-a dovedit a fi o soluție.

De această dată însă, colegii noștri, ceferiștii sindicaliști din România, ne-au mandatat să anunțăm întreaga societate că pe 15 septembrie 2023, greva noastră de avertisment vine să atragă atenția asupra unor teme care nu mai pot fi ținute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului.

Problemele sunt foarte grave și privesc direct economia și societatea românească”, se mai arată în comunicat.

Articolul precedentChirica mai vrea un mandat de primar al Iașiului
Articolul următorProcurorii din Tg Mureș anchetează atacurile de tip mafiot prin care e sabotată salubrizarea orașului. Principalul suspect, patronul Sylevy Salubriserv