Trenul IR 1832, Cluj Napoca - Galați (foto SB)

O nouă zi, o nouă avarie pe calea ferată română. CFR a anunțat, sâmbătă, că o avarie s-a produs  la linia de contact a căii ferate pe distanța Coșna – Floreni (în apropiere de Vatra Dornei), zonă aflată pe raza Regionalei Iași, astfel că trenurile ce vor tranzita zona vor fi cu tracțiune Diesel, din cauza ruperii pantografului unui tren de marfă, relatează News.ro.

În această situație se află trenurile ce fac legătura între Cluj Napoca și  Galați, respectiv, Iași și Cluj Napoca. De altfel, în cazul primului tren, IR 1832, de la Iași acesta trece, în mod curent, pe trancțiune Diesel până la Galați.

Mecanicul unui tren de marfă, aflat în circulaţie pe distanţa Coşna – Floreni (linie simplă), a solicitat locomotivă de ajutor din cauza ruperii pantografului locomotivei, în linie curentă. Urmare acestui incident, firul de contact pe segmentul respectiv a fost rupt şi el pe o lungime de cca 500 metri. Echipele de intervenţie, aflate la faţa locului, au retras trenul de marfă în staţia Floreni, cu o locomotivă Diesel, fiind asigurat astfel gabaritul pentru circulaţia celorlalte trenuri cu tracţiune Diesel.

se arată în comunicatul CFR

Potrivit reprezentanților CFR, din cauza avariilor majore înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică, cele două trenuri de călători, care urmează să tranziteze zona respectivă, vor circula cu tracţiune Diesel, astfel încât să fie asigurată continuitatea în graficul de circulaţie. Potrivit site-ului infofer.ro, unde graficul de circulație se vede „în timp real”, întârzirea trenului dinspre Cluj Napoca este de 10 minute, în timp ce a trenului spre Cluj Napoca este de 45 de minute.

„Echipele de intervenţie ale SRCF Iaşi vor acţiona, după trecerea celor două trenuri de călători – IR 1833 (Iaşi – Cluj) si IR 1832 (Cluj – Galaţi) – cu două drezine pantograf, pentru înlocuirea firului de contact rupt pe distanţa de 500 metri”, mai informează CFR SA.

Probleme și pe raza Regionalei Timișoara

Purtătorul de cuvânt al CNCF CFR SA, Oana Brânzan, a precizat că, în cursul dimineții, și pe raza Regionalei CF Timișoara, s-au mai întregistrat deranjamente tehnice la materialul rulant, unul la locomotiva unui tren privat de marfă, rămas defect între stațiile Zam și Câmpuri Suduc, și al doilea la trenul de călători R 9165, care a anunțat locomotivă defectă, în stația Caransebeș, relatează Grupul Feroviar.

Din cauza defecțiunii trenului de marfă, între stațiile Zam și Câmpuri Surduc, trenul de călători IR 1991 a staționat temporar în gara Ilia, până la retragerea din linie curentă a garniturii de marfă, fiind reînscris în circulație cu o întarziere de 125 de minute. Trenul R 9165, care circulă in relația Caransebeș – Reșița, își va relua circulația în scurt timp cu o locomotivă de ajutor.

„Trenul groazei” de pe ruta Mangalia – Timișoara încă nu a ajuns la destinație

Articolul precedentCod galben de caniculă și disconfort termic în mare parte a țării
Articolul următorPiedone, dezamăgit de echipa sa „nesudată”