Senatul a decis eliminarea birocrației din instituțiile publice

Dosarul cu șină și copia după buletin, la un pas de „pensionare”

Senatul a adoptat, miercuri, cu o majoritate covârșitoare, proiectul de lege prin care instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale sau locale nu vor mai avea dreptul să solicite copii după avize sau alte documente care au fost emise de instituţii publice sau organe de specialitate ale administraţiei publice centrale. Votul decizional va fi dat de Camera Deputaților, în sesiunea din toamnă.

Potrivit proiectului de lege, ce modifică OUG 41/2016, din punct de vedere al impactului social, se preconizează ca, prin introducerea acestei reglementări, se va simplifica procesul obținerii unor acte de la instituțiile publice de către cetățeni. Totodată, prin adoptarea acestui act normativ relația dintre stat și cetățean va fi simplificată, în mod special în interacțiunea pe care o are cu instituții ale statului în cazuri specifice, cum ar fi cumpărarea unei locuințe, schimbarea cărții de identitate, înscrierea în evidențele fiscale a unui mijloc de transport și altele. De asemenea, prin simplificare și debirocratizare se oferă cetățeanului predictibilitate, iar asta contribuie la creșterea încrederii populației în activitatea administrației publice. În plus, administrația publica ar demonsta că poate soluționa mai facil și mai rapid solicitările cetățenilor, iar asta va crește satisfacția față de actul de guvernare și administrare al țării. Mai mult, acesta nu are un impact asupra bugetului general consolidat.

Proiectul, forțarea administrației spre digitalizare și interconecititate între instituții

Pandemia a venit și cu câteva plusuri, unele dintre instituțiile publice făcând pași importanți spre digitalizare, fie că e vorba de ghiseul.ro sau de ANAF. Mai este mult de lucru în acest sens, iar proiectul propus de liberalul Tuță este unul bine venit.

„Încă de la începutul mandatului am avut în plan o inițiativă legislativă care să interzică instituțiilor publice să ceară oamenilor copii după acte emise tot de instituții publice. Spre exemplu, serviciul de parcări de reședință din multe orașe nu va mai avea voie să solicite copii după acte de la acei șoferii care doresc să își prelungească un contract de închiriere. Azi, solicitantul trebuie să aducă o copie de buletin și una de talon pentru a dovedi că locuiesc la adresă și au dreptul la loc de parcare. Or, toate aceste informații sunt deja în posesia statului român. Care fie nu știe unde să le caute, fie îi este mai comod să vi le ceară iar și iar în fiecare an. Vreau să forțez administrația publică să fie inovativă, să găsească soluții pentru a repara o aiureală administrativă ce ține de 30 de ani. Vreau să le mulțumesc colegilor parlamentari care au semnat acest proiect de lege, prin care facem un pas necesar și așteptat, totodată, de cetățeni, dar și de cei din administrația publică: debirocratizare. Sunt un susținător al simplificării proceselor prin care putem îmbunătăți relația dintre cetățean și stat. Am încredere că acest proiect de lege va fi adoptat în cel mai scurt timp și va deveni o exemplu de bună practică pentru fiecare instituție din țara noastră”, declarase deputatul PNL George Tuță la momentul depunerii proiectului în Parlament.

ANRE a simplificat procedura de încheiere a noilor contracte cu furnizorii de energie electrică

Articolul precedentPrahova, județul șoselelor ocolitoare! Și Mizilul va avea o centură rutieră
Articolul următorScandalul gunoiului, „la indigo” în Râmnicu Vâlcea