Aeroportul din Cluj-Napoca (Știri de Cluj)

Executivul a aprobat, în ședința de marți, printr-o Ordonanță de urgență, alocarea a peste 84 de milioane de lei pentru susținerea activității a 12 aeroporturi regionale. Scopul acestei finanțări este acela de a depăși perioada dificilă prin care trece transportul aerian pe fondul crizei generate de pandemia Covid 19.

Potrivit Ministerului Dezvoltării (MDLPA), actul normativ prevede următoarea alocare: Cluj-Napoca  – 9.000.000 lei; Iași – 6.530.000 lei; Sibiu – 6.655.000 lei; Craiova – 8.730.000 lei; Bacău – 7.972.000 lei; Suceava – 3.657.000 lei; Arad – 7.900.000 lei; Maramureș – 8.500.000 lei; Oradea – 8.800.000 lei; Satu Mare – 7.000.000 lei; Târgu Mureș – 5.984.000 lei și Tulcea – 3.310.000 lei.

Totodată, MDLP precizează că pentru Aeroportul din Timișoara, ajutorul de stat, în valoare de 9 milioane de lei, a fost aprobat prin ordinul comun al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în cursul lunii decembrie.

„Caracterul promovării în regim de urgență este determinat de faptul că activitatea aeroporturilor a fost unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemia de Covid-19, traficul aerian fiind restricționat în toată Uniunea Europeană, inclusiv în România, din cauza măsurilor aplicate în vederea diminuării impactului tipului de risc, materializate prin restricții de zbor și de trecere a frontierei, precum și de necesitatea stringentă de identificare a resurselor pentru sprijinirea aeroporturilor regionale care facilitează funcționarea în bune condiții a pieței unice europene și constituie un nod de transport esențial ce conectează persoane, produse și servicii, pentru compensarea pierderilor cauzate direct de această pandemie”, se arată în comunicatul MDLPA.

În cadrul aceleiași ședințe de guvern a fost aprobată și o hotărâre de guvern ce prevede aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj”.

Au fost aprobați în Guvern indicatorii tehnico-economici ai Metroului Cluj, un proiect de investiții susținut, deopotrivă, de autoritățile locale și de Guvern. Hotărârea prevede construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane și cu o lungime a traseului de 21 km. Durata de execuție a investiției este de circa 10 ani, iar valoarea prevăzută – de peste 10 miliarde lei.
„Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum și de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca și al UAT Comuna Florești, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, potrivit site-ului oficial al Guvernului României.

Legea bugetului pe 2022, promulgată pe „repede-nainte”

Articolul precedentLegea bugetului pe 2022, promulgată pe „repede-nainte”
Articolul următorANI a făcut „curat” printre aleșii locali: doi primari s-au ales cu sesizări penale