Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, a dat, în sfârșit, o serie de declarații care să ne ajute să înțelegem care e punctul de vedere al BOR cu privire la intenția lui ÎPS Teodosie de a mai organiza un Paște – cu tot cu lumină sfântă și slujbele aferente. Cu toate că Biserica nu recunoaște un al doilea Paște ca fiind „venit de la Dumnezeu”, afirmă că decizia îi aparține în totalitate lui ÎPS Teodosie.

Vasile Bănescu, despre Paștele 1 și Paștele 2

„Decizia Permanenței Arhiepiscopiei Tomisului referitoare la oficierea, în noaptea de 26 spre 27 mai, a slujbei numită <<Odovania Învierii>> și a Sfintei Liturghii la miezul nopții, clerul acestei eparhii urmând a chema credincioșii să primească Lumina Învierii ca în noaptea de Paști, este una luată exclusiv în virtutea principiului autonomiei eparhiale și asumată integral doar de ierarh și de acest for bisericesc local. Adevărata slujbă a Învierii Domnului din acest an a fost oficiată în toate bisericile din Patriarhia Română în noaptea de Paști și că, în ciuda contextului extrem de aspru pentru noi toți, mireni și clerici din toate eparhiile, lumina sfântă a ajuns atunci la cei mai mulți dintre credincioșii ortodocși”.
„Dumnezeu să sporească această lumină a comuniunii în sufletele noastre ale tuturor și să ne ajute pe toți în dobândirea discernământului plin de iubire față de aproapele și față de Biserică!”, a spus reprezentantul BOR, Vasile Bănescu.

Motivele pentru care vrea ÎPS Teodosie încă un Paște

  • ”Cea mai mare sărbătoare a creștinătății, Învierea Domnului, are consacrată o slujbă specială, săvârșită în fiecare an la miezul nopții, în cadrul căreia credincioșii primesc de la clerici Lumina lui Hristos, simbolul Învierii Domnului, esența credinței creștine. Anul acesta, urmare a instituirii stării de urgență în contextul pandemiei de SARS-CoV-2, credincioșii nu au putut participa în comuniune deplină cu clerul la această slujbă.
  • Prin urmare, Permanența Arhiepiscopiei Tomisului a decis ca în noaptea de 26 spre 27 mai, la miezul nopții, în bisericile și mânăstirile din Arhiepiscopia Tomisului se va oficia slujba începutului pascal și Sfânta Liturghie, clerul chemând credincioșii să primească Lumina Învierii ca în noaptea de Paști;pentru a repara acest neajuns, având în vedere că:
  • – miercuri, 27 mai, este Odovania (Încheierea) praznicului Învierii Domnului, când rânduiala slujbei prevede același început ca în noaptea Învierii;
  • – sunt dorințe neîmplinite ale credincioșilor de a se împărtăși la Liturghia Învierii din noaptea de Paști și de a duce, la casele lor, Lumina Învierii, ca pe un drum simbolic al urcușului spre Înviere;
  • – nu a fost posibilă pomenirea celor adormiți în cimitire la Paștele Blajinilor, urmare a interzicerii accesului publicului în cimitire;
  • – Arhiereul locului poate rândui zile de post, conform canoanelor bisericești;
  • – rânduiala Odovaniei Învierii practicată în Biserica Ortodoxă a Greciei”, potrivit Hotnews.ro.
Articolul precedentBucureștenii din Sectorul 1 își pot vota proiectele de dezvoltare. Azi e ultima zi
Articolul următorVela, în Parlament: „Virusul să știți că nu alege între stânga și dreapta
Jurnalist full-time, fotograf part-time, graphic designer sfert-time. În timpul liber îmi slujesc pisica, mă plimb cu bicicleta și dezvolt obsesii legate de Star Trek.