bani

O nouă măsură menită să reducă deficitul bugetar a fost votată ieri de membrii Guvernului Bolojan.

De luna viitoare, membrii Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) rămân fără indemnizații, ceea ce ar trebui să reducă costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an.

Ședință de guvern ieri, cu mai multe proiecte pe ordinea de zi, inclusiv o hotărâre pentru modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a ATOP, așa cum fusese acesta votat în urmă cu 12 ani.

Modificarea ține de pachetul de măsuri fiscale promise pentru a reduce din deficitul bugetar și, conform calculelor, se reduc costurile serviciilor publice cu aproape 22 de milioane de lei pe an, în total, iar economiile pentru 2025 sunt de 6,8 milioane de lei.

Mai precis, 1 august 2025, activitatea desfăşurată în şedinţele plenare şi în comisiile ATOP-urilor, care vizează activitatea poliţiei locale, nu va mai fi remunerată, așa cum a venit propunerea de la Ministerul Dezvoltării, condus de Cseke Attila.

Actul normativ modifică un singur articol și completează un altul. Ca modificare, articolul 19 stipulează de acum că „activitatea desfășurată în plen și în comisii de către membrii autorității teritoriale de ordine publică este neremunerată”.

Conform notei de fundamentare a actului normativ adoptat, „majoritatea consiliilor județene au stabilit prin actele administrative proprii indemnizații pentru membrii ATOP în cuantumuri între 5% și 10% din indemnizația lunară a președintelui consiliului județean.

Astfel, prin participarea membrilor ATOP (al căror număr variază între 15-16 persoane) la ședințele trimestriale, în plen, și la ședințele lunare ale comisiilor organizate în cadrul ATOP sunt efectuate cheltuieli însemnate de la bugetele locale care nu sunt proporționale cu nevoile privind dezvoltarea comunităților locale”.

Aceasta în condițiile în care ATOP este constituită din șeful poliției, un reprezentant al Corpului Național al Polițiștilor, subprefect, 6 consilieri desemnați de consiliul județean, 3 reprezentanți ai comunității desemnați de primarul general al municipiului București, respectiv de președintele consiliului județean, șeful jandarmeriei, șeful ISU, șeful serviciului teritorial al Poliției de Frontieră Române și, după caz, șeful poliției locale din municipiul reședință de județ.

Iar indemnizațiile diferă – în unele județe este de 400-500 lei, iar în altele depășește 2.000 lei, ba chiar ajungând la 3.285 lei net pentru o singură ședință lunară.

Cheltuielile de personal ale bugetelor locale se vor reduce anual cu o valoare estimată de 21.932.000 lei ca urmare a eliminării indemnizațiilor pentru membrii ATOP. Valoarea estimată este calculată pentru un număr de 15 membri ai ATOP care participă la 4 ședințe trimestriale și la 12 ședințe de comisie anual (o ședință de comisie/lună) (…).

Pentru anul 2025, cheltuielile de personal ale bugetelor locale se vor reduce cu o valoare estimată de 6.854.000 lei, având în vedere faptul că proiectul de act normativ este prevăzut a intra în vigoare începând cu data de 1 august 2025”, se mai arată în nota de fundamentare.

Articolul precedentAlexandra Crăciun – Parcursul unui membru PNL de la Dumitrescu la Ciucu, Tuță, Hubert și înapoi la Tuță
Articolul următorDirectoarea economică a Electrica Serv, arestată după ce a luat peste 4,5 milioane de lei din conturile instituției