Sursa: Facebook

Procurorii anticorupție au luat la ochi cartea semnată de generalul Nicolae Ciucă, președinte al PNL și candidatul formațiunii la prezidențiale.

Și nu, procurorii nu vor neapărat să citească „Ostașul în slujba țării”, ci analizează modul în care PNL a investit în promovarea cărții.

Oficial, Direcția Națională Anticorupție are pe masă un dosar întocmit în urma unei sesizări, momentan fiind vorba despre o anchetă „in rem”. Adică nu este vizată o persoană, ci doar faptele penale presupus a fi comise.

Potrivit unui comunicat al DNA, „în referire la informațiile vehiculate în spațiul public privind începerea urmăririi penale într-un dosar care ar viza folosirea fondurilor alocate de către Autoritatea Electorală Permanentă partidelor politice pentru promovarea unei cărți aparținând unui candidat la alegerile prezidențiale, Biroul de Informare și Relații Publice este abilitat să precizeze că în dosarul respectiv nu este dispusă efectuarea în continuare a urmăririi penale față de nicio persoană.

(…) dosarul a fost înregistrat (…) la data de 02.09.2024 în urma trimiterii pe cale administrativă de către Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a unei sesizări formulată de către o persoană fizică”.

Aceasta în condițiile în care în august, publicația Snoop a dezvăluit cât ne costă promovarea agresivă a cărții semnate de președintele PNL Nicolae Ciucă, respectiv din luna mai, când au fost cheltuiți „din subvenții acordate de la bugetul de stat” 510.000 de euro pe lună pentru 400 panouri stradale care promovează cartea lui Nicolae Ciucă, plus 450.000 de euro pentru producerea și montarea afișajului în toată țara.

Însă PNL urma să dea 510.000 de euro în fiecare lună, până la finalul anului, din banii luați de la buget, pentru publicitatea cărții semnate de Ciucă.

Iar la acel moment, PNL preciza că „acţiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL şi a preşedintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent şi legal.

Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărţii preşedintelui, fiind utilizate şi pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European şi pentru Ziua Partidului”.

Articolul precedentFost ministru al Educației, despre Lasconi: „O insultă la adresa celei mai disfuncționale celule nervoase”
Articolul următorPiedone, previziuni pentru duminică: „PNL va fi CIUCA BĂTĂILOR!”