Dumitru Dragoș Dadu - Foto arhiva personală

Performanță la cel mai înalt nivel: Dumitru Dragoș, campion MotoRC la 13 și 14 ani

Născut la București, Dumitru Dragoș evoluează în prezent alături de echipa RT#6. Dumitru Dragoș și-a descoperit pasiunea pentru motociclism la doar 11 ani, atunci când tatăl său l-a provocat să încerce pentru prima dată o motocicletă. De la primele ture într-o parcare de lângă București, Dadu a trecut rapid la performanță. În 2023, a debutat în competiții oficiale la clasa CFMOTO din cadrul campionatului MotoRC și a câștigat titlul de campion încă din primul an.

Confirmarea valorii nu a întârziat să apară: în 2024, Dadu a devenit din nou campion MotoRC la clasa CFMOTO și vicecampion național la aceeași categorie. A urmat o nouă reușită – titlul de campion național la clasa SSP300, obținut cu două etape înainte de finalul sezonului, iar acum își dorește să ajungă campion balcanic. Aceste rezultate îl poziționează ca unul dintre cei mai valoroși juniori ai motorsportului românesc.

Dumitru Dragoș Dadu și antrenorul Răzvan Teodorescu – Foto arhiva personală

Wild card la Yamaha bLU cRU R3 World Cup – ce înseamnă această realizare?

În lumea motorsportului, un wild card este un privilegiu rar: permite unui sportiv talentat să participe, pentru o etapă, într-o competiție internațională de top, chiar dacă nu face parte din grila completă a sezonului. Pentru Dumitru Dragoș, această șansă a venit în iulie 2025, la etapa de pe Balaton Park, Ungaria, în cadrul Yamaha bLU cRU R3 World Cup, organizată sub egida WorldSBK – unul dintre cele mai prestigioase campionate mondiale de motociclism viteză.

Accesul la această competiție a fost posibil datorită sprijinului italianului Marco Agostini, mecanic de top în WorldSBK și Moto2, care pregătește motociclete la nivel internațional. Marco nu este doar tehnician, ci un veritabil mentor pentru Dadu. Inițial, planul era participarea la o etapă din campionatul italian CIV – R3 Cup, însă datorită profesionalismului și relațiilor lui Agostini, Dadu a primit o invitație directă în bLU cRU R3 World Cup, printre cei mai rapizi piloți juniori din lume.

„Pentru mine, a fost un vis devenit realitate”, spune Dadu. „Nu mi-am imaginat vreodată că la 15 ani voi ajunge să concurez într-un campionat mondial, alături de cei mai buni.”

Dumitru Dragoș Dadu – Foto arhiva personală

De la accident la podium: povestea unui sportiv care nu renunță

Parcursul lui Dumitru Dragoș nu a fost lipsit de obstacole. În 2024, la o etapă din Grecia, un accident de tip „highside” i-a pus la încercare curajul și determinarea. Din fericire, a scăpat fără urmări serioase, iar motocicleta a putut fi reparată rapid. Astfel de momente nu l-au descurajat, ci l-au motivat să devină mai bun, să se concentreze pe antrenamente, tehnică și mentalitate de campion.

Dadu îmbină pregătirea fizică la sală cu pasiunea pentru informatică și fizică, știind că în motorsport, cunoașterea tehnică este la fel de importantă ca talentul și antrenamentul. Timpul liber îl împarte între antrenamente, ieșiri cu prietenii și studiu, menținând un echilibru care îl ajută să crească nu doar ca sportiv, ci și ca om.


Motociclismul de viteză în România: un model pentru tânăra generație

Prin rezultatele sale, Dumitru Dragoș devine un exemplu pentru tinerii care aspiră la performanță în motorsport. Sprijinul familiei, profesionalismul echipei RT#6 și colaborarea cu experți precum Marco Agostini au transformat pasiunea într-o carieră promițătoare. Ceea ce pentru mulți pare un vis greu de atins, Dadu a demonstrat că poate fi realitate prin muncă, disciplină și curaj.

În 2025, cu titluri naționale și internaționale la activ, Dadu rămâne concentrat pe obiectivul principal: să devină tot mai bun, să reprezinte România la cel mai înalt nivel și să inspire următoarea generație de campioni.

______________________________________________________________________________________________________________

Elite Performance: Dumitru Dragoș – Romania’s Rising Star in Motorcycle Racing, Wild Card in WorldSBK at Only 15

At just 15 years old, Dumitru Dragoș—known in the paddock as “Dadu”—is redefining what’s possible for junior riders from Eastern Europe. His rapid rise from local parking lots in Bucharest to the fiercely competitive tracks of international championships stands as proof that talent, determination, and world-class mentorship can overcome any boundary.


The Making of a Champion: From Bucharest to the National Podium

Born in Romania’s capital and trained by the professional RT#6 racing team, Dadu’s journey started at age 11 with a simple question from his father: “Do you want to try riding a motorcycle?” Within just a few years, that curiosity led him to the top of the MotoRC championship’s CFMOTO class, where he claimed the title in his very first season—an extraordinary feat for any rider, let alone one so young.

2024 brought even more confirmation of his abilities: another MotoRC championship, a national vice-champion title, and, in the highly competitive SSP300 class, the national champion crown secured with two rounds to spare. This season, Dadu is also fighting for the Balkan champion title—a goal that now seems within his reach. These results underline his status as one of Romania’s most accomplished junior racers and a true prospect for international success.


A Wild Card Dream: Competing on the World Stage in Yamaha bLU cRU R3 World Cup

In global motorsport, a “wild card” entry is a rare opportunity, reserved for the most promising young talents. It means a rider—often without the full season behind them—earns the chance to race against the world’s elite in an official championship round.

For Dadu, this honor came in July 2025 at the prestigious Balaton Park, Hungary, round of the Yamaha bLU cRU R3 World Cup, run as part of the legendary WorldSBK program. For any young athlete, it’s a career milestone; for a 15-year-old Romanian, it’s a testament to both personal and national progress in the sport.

Behind the scenes is Italian mechanic Marco Agostini, a renowned technician in both WorldSBK and Moto2. Marco not only prepares Dadu’s bikes to world standards, but also acted as his mentor and advocate. What began as a plan to race in Italy’s CIV R3 Cup became a life-changing opportunity: thanks to Marco’s professional network and belief in Dadu’s potential, a wild card spot in the global Yamaha bLU cRU R3 World Cup became reality.

“For me, it truly was a dream come true,” Dadu explains. “To compete at a world championship level at 15, alongside the fastest young riders from all over the globe—it’s an experience I never dared to imagine.”


Resilience: From Setbacks to Success

Dadu’s journey hasn’t been without its challenges. In 2024, a highside crash during a Greek round tested his determination and courage. He escaped unharmed, and the episode only strengthened his resolve—illustrating the resilience and mental strength needed at the top of international motorsport.

Beyond the racetrack, Dadu is passionate about computer science and physics—disciplines that help him understand the mechanics and dynamics that give him an edge on the bike. His daily routine is a blend of rigorous physical training, academic curiosity, and time spent with friends—an example of the well-rounded development that sets apart the champions of tomorrow.


A New Role Model for Young Racers in Eastern Europe

Dumitru Dragoș is more than a champion; he’s become a symbol of what young athletes from emerging motorsport nations can achieve. His journey, supported by a dedicated family, a professional Romanian team, and world-class mentors like Marco Agostini, shows that global success is within reach with hard work, discipline, and the right support system.

Now, with both national and international titles to his name, Dadu stays focused on constant improvement and aims to represent Romania with honor at the highest level. His story inspires not only aspiring racers at home, but also reminds the international paddock that real talent knows no borders.

VIAZiarul de Investigații
SURSĂDragoș Dumitru Dadu
Articolul precedent‘Nea Ilie și lupta demnității la Centrul de zi Alzheimer din Sectorul 1: Când bătrânețea nu mai înseamnă singurătate
Articolul următorEvaziune fiscală cu autoturisme second-hand; 7 administratori, plasați sub control judiciar