Foto: Economica.net
Foto: Economica.net

Consiliul Concurenței anunță că se fac verificări ample în ceea ce privește piața serviciilor de întreținere și reparare a autovehiculelor și pe piața distribuției de piese de schimb pentru autovehicule din România.

Motivul îl reprezintă anumite suspiciuni de încălcare a legii, până acum fiind efectuate inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto.

Este vorba despre o investigație proprie a Consiliului Concurenței, declanșată din oficiu, deoarece se bănuiește „existența unor înțelegeri între cei șase importatori auto și membrii rețelelor lor autorizate de dealeri și reparatori auto, înțelegeri care au aptitudinea de a restricționa accesul concurenților (unități de reparații auto din afara rețelei autorizate și/ sau distribuitori de piese de schimb de calitate echivalentă) la clienți, pe piețele pe care aceștia își desfășoară activitatea”.

Mai precis, ar fi vorba despre faptul că anumite prevederi contractuale ar putea determina proprietarii să realizeze operațiuni de întreținere a autovehiculelor și anumite lucrări de reparare a acestora, care nu sunt acoperite de garanție, doar în rețeaua autorizată a importatorilor și/sau folosind doar piese de schimb de origine, sub sancțiunea pierderii garanției autovehiculului.

Garanția unui autovehicul nu ar trebui condiționată de realizarea unor lucrări care nu intră în garanție și care sunt plătite de proprietar doar în cadrul rețelelor autorizate sau cu utilizarea exclusivă a anumitor piese de schimb. O astfel de practică este nocivă pentru concurență și prejudiciază clienții”, atrage atenția Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, citat într-un comunicat de presă.

Până acum, autoritatea de concurență a efectuat inspecții inopinate la sediile a șase importatori auto activi în România, respectiv BMW Romania SRL, Porsche Romania SRL, Mercedes-Benz România SRL, Hyundai Auto România SRL, Renault Commercial Roumanie SRL/ Automobile-Dacia SA și Euro Inter Trade Corporation SRL.

Importatorii inspectați comercializează mărcile Audi, BMW, Cupra, Dacia, EQ, Hyundai, Mercedes-Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Skoda, Smart, Volkswagen și Volvo, ce reprezintă circa 70% din parcul de autoturisme din România.

Inspecțiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel București și sunt justificate de necesitatea obținerii tuturor informațiilor și documentelor necesare clarificării posibilelor practici anticoncurențiale analizate. Efectuarea acestora nu reprezintă o antepronunțare în ceea ce privește vinovăția companiilor.

În situația în care Consiliul Concurenței va constata încălcarea regulilor de concurență, companiile implicate riscă amenzi de până la 10% din cifra de afaceri.

Cu toate acestea, companiile care cooperează cu autoritatea de concurență, în cadrul programului de clemență, pot obține imunitate la amendă sau reduceri substanțiale ale amenzilor”, se mai arată în comunicat.

Articolul precedentProfil de politician – Cine este cu adevărat Stelian Bujduveanu? Viceprimar între ambiție, influență și scandaluri
Articolul următorSorin Grindeanu, noul președinte al PSD