În timpul unui conflict cu miză uriașă, ANPC acuză: Blue Air vrea să plece din România. Zeci de mii de pasageri care au apelat la serviciile companiei au cerut despăgubiri

Compania aeriană a acuzat că a aflat din presă despre amenda de 2 milioane de euro aplicată de către ANPC.

Războiul declarațiilor dintre conducerea ANPC și cea a Blue Air a intrat într-o nouă etapă, după ce în urmă cu patru zile compania aeriană a fost amendată cu 2 milioane de euro de către comisarii de la Protecția Consumatorului. În timp ce conducerea Blue Air a reacționat, susținând că a aflat despre amenda aplicată din presă și a criticat modul în care a fost efectuat controlul, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a contraatacat, făcând acuzații grave la adresa conducerii Blue Air, afirmând că compania aeriană se confruntă cu probleme financiare grave, potrivit fanatik.ro.

Blue Air, criticată dur de către ANPC

Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că pasagerii au șanse minime să își primească banii înapoi în cazul curselor anulate, afirmând că operatorul de zbor nu a plătit nici măcar salariile angajaților, existând în multe cazuri întârzieri de trei luni la plata salariilor. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor acuză Blue Air că vrea să iasă de pe piață, tergiversând primirea procesului verbal privind amenda aplicată de către ANPC.

Horia Constantinescu: ”Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă”

”Blue Air de mult lua în calcul ieşirea de pe piaţă. Conform deciziei ANPC, ei trebuie să dea banii înapoi consumatorilor şi să le plătească despăgubiri în termen de 10 zile de la primirea procesului verbal, însă trag de timp. Nu au venit să îl ridice, aşa cum era normal. Noi am trimis procesul verbal prin poştă, cu confirmare de primire, iar acum aşteptăm să se întoarcă refuzul de primire. Următorul pas este să afişăm pe geam decizia de amendă. În mod normal, dacă şții că eşti nevinovat, vii să ridici procesul verbal şi îl conteşti în instanţă, dar dacă nici măcar nu vii să-l ridici, aceasta arată că vrei să tragi de timp. Că poate între timp mai anunţi nişte curse pe care le anulezi în ultimul moment”, a spus Constantinescu.

 ANPC acuză: Blue Air vrea să plece din România.  Zeci de mii de pasageri care au apelat la serviciile companiei au cerut despăgubiri

Chiar dacă tot mai mulți turiști solicită despăgubiri pentru cursele anulate, Blue Air continuă să anunțe zboruri pe care le anulează, susțin oficialii ANPC. Compania aeriană procedează astfel deşi ar fi stabilit cu autoritățile române că va anunță doar curse pe care le poate efectua. Potrivit lui Horia Constantinescu, la ANPC sunt depuse foarte multe reclamații din partea partea pasagerilor care au sesizat că au fost nevoiți să aștepte la ușa avionului, împreună cu copii și cu bagaje.”Au fost 73.000 de consumatori vătămaţi, consumatori vulnerabili, cărora nu li s-au rambursat banii, nici măcar portofelul electronic nu era funcţional”, a mai punctat Constantinescu.

Deoarece conflictul dintre Blue Air și ANPC este departe de a se fi terminat, acuzațiile venite din ambele părți fiind grave, ziarul nostru va prezenta în continuare evoluția conflictului, în special punctul de vedere al Blue Air privitor la părăsirea pieței românești , atunci când acesta va fi dat publicității.

Ziarul nostru a relatat despre amenda record primită recent de către compania Blue Air, în articolul Compania Blue Air, amendată cu 2 milioane de euro. ANPC solicită măsuri la nivel european pentru Wizz Air și Ryanairn

Articolul precedentFemeile rezistă mai greu decât bărbații în fața temperaturilor extrem de mari 
Articolul următorAvertisment privind deșertificare României: În Bărăgan vor fi atinse temperaturi ca în Sahara